This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Montage probleem Jolly Moto @ zip ac

Menn0

Ouwe plakkert
Ik ben mijn Jolly Moto aan het monteren, maar wat ik ook doe, hij blijft de onderkant van de luchthapper raken. Deze luchthapper is gewoon een standaard exemplaar. Ik heb nu bij de rubberen ophanging ringetjes tussen deze ophanging en de uitlaat gedaan. Nu raakt hij net nog de onderkant. De flens heb ik ook al diverse richtingen opgezet. Ik weet het niet meer, wie wel?
 
de flens hoef je ook niet te verbuigen... ik had gewoon zitten rammen op de ophanging... en toen deed ie t perfect (op mn dna) toen kon ik m zover naarbuiten zetten hoe ik wilde...
 
Originally posted by Hessman
Hij bedoelde het verloop na de tailpipe richting demper.

Zodat de demper meer naar achter komt te staan? Heeft nog weinig nut he. De bocht zit er toch tegenaan, dan zou ik het probleem niet bij m'n tailpipe zoeken.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Euhm, het paste voor geen meter bij hem... Koelkap was ook weggesmolten...
?

Zeker alleen gezien @ nootdorp. Daar had ik de uitlaat de avond ervoor snel gemonteerd (de hele scoot btw) en zat niet ideaal en dus tegen de koelkap. Daarvoor heeft hij perfect gezeten. Ik heb wel een keer op een race onder de tph van mhr27 gedoken omdat ik em eerst niet lekker kreeg. Ik heb er nog een pic van zal et is opzoeken
Tis opzich niet zo erg als hij een klein beetje tegen je koelkap aan komt, luchtstroom zal daar weining tot niets van merken.
 
Originally posted by GP X-perience
ja, de demper moet gewoon verder van je wiel...

Nou, ook niet dus. Iedereen is wel scherp hier zeg. Als de demper tegen het wiel komt smelt de koelkap toch niet weg? Het probleem is gewoon dat de bocht tegen de koelkap komt.
 
ik zeg niet dat ie er tegen aan komt... ik zeg dat ie er meer vanaf moet... want dan verandert de HELE hoek van de uitlaat... en daarmee haal je dus ook een stuk ruimte tussen je koelkap en je uitlaat zelf...

stel... je doet eerst je auspuff aan je cil vast... dan kijk je hoe dicht ie bij je wiel moet komen om NIET, je koelkappen (of wat anders) te smelten/raken. ... dat houdt in: demper verder bij je wiel, dat houd in, uitlaat misschien niet tegen je koelkap!!!!!!

***edit***
dus je flens bij je cil als draaipunt en zo je hele uitlaat meer naar buiten laten staan...
 
Originally posted by Menn0
Heb jij dan niet de sp versie, diegene die niet uitsteekt bij je achterwiel. Die dus in de standaard klasse gebruikt wordt
Op de eerste foto staat de jolly van mark en dat is de normale jolly, die ik dus ook heb.