Monsterdisk vraag

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Aprilia Area 51 met een sr voorvork en aerox velgen (voor + achter)

Nou wouw ik een monsterdisk erop monteren alleen nou moet ik dus een schijf van een aerox en zoon remklauwverlenger van een sr.



1. Zijn de remklauw verlengers ook apart te verkrijgen ergens? Of zou ik deze moeten laten frezen ofzo?

2. Of past een oversized schijfrem van een sr ook fatsoenlijk op een aeroxvelg?

(gaat om een stage6 oversized remschijf btw)

Hoor het wel,

Groeten Maarten
 
Advertisement - register to remove this

1: nee, zover ik weet niet

2: jah half eigenlijk, hij past gewoon, enige waar je mee zit zijn de gaten waar de bouten doorheen gaan. een aerox remschijf bout is namelijk M10, die van SR en neos, M8, waardoor je dus een te klein gat hebt inj e schijf te opzichte van de velg... zul je moeten uitboren dan
 
kan je beter laten doen door iemand met een goede boor of freeskolom.
Zit het zeker weten recht, en heb je geen ovaal gat.

En een monsterdisc van een SR is 260mm, van een aerox 280mm.

die 280mm ga je er niet opkrijgen met je originele remklauw, dus je moet wel een sr schijf kopen.
 
Oke,

Ik koop een sr schijf denk ik dan zie ik het wel

Passen gaat het uiteindelijk toch wel

Want die aerox velgen in sr voorvork krijgen was ook op een fatsoenlijke/nette manier gelukt
 
welke remklauw heeft hij dan?

ik heb een Neos voorvork, SR wiel en aerox remschijf (280)

enige nadeel is als ik de klauw los wil halen of erop dan moet ik eerst de schijf losdraaien van het wiel(A)
 
Ik heb remklauw gewoon van een sr.

Daar heb ik wel iets van de ophanging af moete laten frezen omdat OF de remklauw liep aan tegen remschijf OF wiel zat niet in midden.


En tja een sr velg met aerox schijf zou iets makkelijker zijn geweest ivm maten van die 3 gaten
 
Oke, zoon edelmetalen remschijf zal niet zo door te boren zijn denk ik.

Maarja late doen kan ook he ;p

Wat denk je nu dat het nut is van een zwevende schijf?

1) Het remt directer en het loopt net iets minder aan

2) Het zwevend remgedeelte kan gemaakt worden in gehard staal
en het hart van de remschijf kan dan weer gemaakt worden uit licht gewicht
materiaal. Dus het edelstaal is de buitenkant van de schuif, en het stuk waar de
gaten in zitten die je zou willen uitboren, is gewoon 1 of andere lichte legering
die zeker niet gehard is, endus zo te doorboren valt.
 
Doordat het buitenste gedeelte een heel klein beetje heen en weer gaat met rijden, duwt ie je remzuigers verder los en lopen je remblokken minder aan.
 
Back
Top