This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Monsterdisc op sr?

aC'88

push it to the limit
Hey mensen, ff vraagje. Past een monsterdisc (adapter) op een sr zonder aanpassingen? Is normaal voor aerox bestemd geloof ik, maar misshchien ook sr?

Mzzl

Sibo said:
Is volgens mij een member met project hier (SR), die heeft dacht ik aerox poten gemomteerd+monster schijf @ sr , DennisH volgens mij

idd

schijf past wel op de velg. de bracket past niet op de poten, maar aangezien ik geen SR poten gebruik heb ik het anders passend gemaakt.
wel denk ik dat het mogelijk zou moeten zijn om een bracket te laten frezen, maar ik denk niet dat dat goedkoop is en je moet precies alles uit gaan meten, wat niet erg makkelijk is.

voor foto's of meer uitleg kun je mijn projectpage bekijken

navi#H.T.M.-WWW said:
wat voior voorvork heb je en waarom laat je die bracket niet uitfrezen zodat ie wel passend ois DAS DE BESTE MANIER

Gewoon een Aprilia voorvork denk ik.
Maar als het nu niet uit te vrezen valt, omdat de bracket te klein is ? Moet je alsnog een nieuwe laten vrezen.
Iemand enig idee hoeveel zoiets kost ?

hangt ervanaf bij wie je het laat doen.
als je naar iemand toe gaat en je vraagt of die even snel tussendoor voor een zakcentje zo een ding wil frezen zal die niet zo heel moeilijk doen.
verder kan je die maten lijkt mij gewoon zelf opmeten :?
maak een simpele tekening met de vorm en lengtes, tekening kan de moeite ook niet zijn.

houdt dan wel rekening met de afstand van de remschijf, hoever die uitsteekt, en hoever de remklauw van de schijf af moet zitten.
het moet precies recht zitten, anders kon het wel eens fout gaan als je een keer vol de remmen inknijpt.

zou ik zelf dan maar even reageren,

het maakt namelijk zelf niet zoveel uit of je sr poten / beta poten gebruikt of iets anders.... als je schijf op de velg past is het goed.

wat ik heb gedaan is net zoals dennis.H de bracket aangepast, ben met de dremol gewoon telkens een stukje wezen weghalen tot dat het paste + "een andere remklauw gebruikt"
een remklauw van een aerox... die past namelijk al aan 1 kant (omdat het eigenlijk voor aerox gemaakt is en ik beta heb dus ander merk remklauwen)

maar bij mij mag de bracket nog wel wat verder want de remklauw zit er niet helemaal overheen

succes