Mojito met Piaggio blok ontrgenst. Top 50 km/h?

ulysse

Well-Known Member
Beste leden,

Ik heb mijn Mojito met Piaggio blok ontgrenst, met als resultaat een topsnelheid van 50 km/h.;(

Wat heb ik gedaan;
Ring uit de vario
Pikkie van de uitlaat af (netjes dichtgelast)
Sproeier van 58 naar 64
Carb afgesteld

Verder heb ik het membraam eruit gehaald om te checken of deze begrenst is, dit was niet het geval.
Katalysator wel weer aangesloten.

Wat zou ik nog meer kunnen doen? Wil graag een topsnelheid van +_ 60 km/h

Alle reacties/tips zijn welkom!
 
Advertisement - register to remove this

Dat plaatje is volgens mij niet aanwezig...
Zit dat plaatje normaal gesproken tussen de opening van de carb? Waar je zeg maar de luchtfilterslang op aansluit?
 
Ik heb even gezocht op internet, dat plaatje zit volgens mij alleen bij de 17.5 mm carburateurs. Onder die van mij zit een 12 mm carb.
 
Ik zou het echt niet weten, heb echt het hele internet afgestruind en heb niets over een eventuele begrensde CDI op een Mojito gevonden.

De uitlaat heb ik het pijpje verwijderd en netjes dicht laten lassen, ik zou niet weten of er nog ergens een prop in de uitlaat zit. In de bocht was in ieder geval niets te zien.

Echt vreemd hoor, heb eerder een Habana met Morini blok ontgrenst en die ging na afloop als de brandweer...
 
De Mojito heeft een losse bocht toch? Die kun je voor dat hij bij de pot komt nog loshalen geloof ik?
Kan zijn dat daar nog een begrenzer in zit.
 
De Mojito heeft een losse bocht toch? Die kun je voor dat hij bij de pot komt nog loshalen geloof ik?
Kan zijn dat daar nog een begrenzer in zit.

Tja het zou zomaar kunnen. Misschien de moeite waard om te checken.
Ik zal dan wel de bouten voorzichtig door moeten slijpen.

Ik wacht eerst nog wat tips/reacties af, hopelijk reageerd er nog iemand met het verlossende antwoord.

Alvast bedankt.
 
Ben even zo vrij geweest of voor je rond te gaan googlen, en dit is wat ik tegenkwam.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=8617

Nu weet ik niet hoeveel het 04' blok scheelt met die van jou, maar daar kom je dan wel achter. :)

Top, deze had ik zelf nog niet gevonden. Deze how-to gaat over een Morini blokje. De uitlaat lijkt echter wel exact hetzelfde, het kan dus zomaar zo zijn dat er bij mij ook nog een tweede begrenzer bij de tweede aansluiting van de uitlaat zit. Er zit dus niets anders op om te gaan slijpen of een snel uitlaatje aan te schaffen.
 
Vandaag de uitlaat eronder uit gehaald. Na wat slijpwerk de flens losgehaald en daar zat helaas geen begrenzer zoals in bovenstaande beschrijving wordt aangegeven.

Ik heb vervolgens van een maatje van me een ontgrensde Tecnisgas uitlaat geleend en gemonteerd.
Met deze uitlaat rijd de scooter nog slechter.

Dit betekend dus dat het sowieso niet aan de uitlaat ligt.

Wordt er zo langzamerhand wel een beetje gestoord :r van....

Iemand nog tips?
 
Ik heb bij een aantal scooterdealers in Am*dam navraag gedaan over een eventueel begrensde CDI bij een Mojito. Geen van allen heeft het tot nu toe meegemaakt dat de CDI begrensd was.
 
Cdi nogmaals
Met een begrensde cdi zou je sowieso nog harder dan de 50 moeten kunnen. Als je een varioring verwijdert, dan verander je in principe niets aan het toerental van de scooter, en daar zijn cdi's op begrensd. Dan zou je al harder dan de 50 moeten gaan, omdat bij hetzelfde toerental de snaar hoger in de vario kan komen, met als resultaat een hogere snelheid.
Heb je de vario begrenzer plaat (die ik bij de link zag) ook verwijderd?
 
Met een begrensde cdi zou je sowieso nog harder dan de 50 moeten kunnen. Als je een varioring verwijdert, dan verander je in principe niets aan het toerental van de scooter, en daar zijn cdi's op begrensd. Dan zou je al harder dan de 50 moeten gaan, omdat bij hetzelfde toerental de snaar hoger in de vario kan komen, met als resultaat een hogere snelheid.
Heb je de vario begrenzer plaat (die ik bij de link zag) ook verwijderd?

Volgens enkele dealers in Am*dam is de CDI van een Mojito inderdaad niet begrensd. De plaat achter de vario is het enigste dat er nog wel zit. Ik denk dat ik die morgen bij wat beter weer ook ga verwijderen. Is wel even werk maar misschien wel de moeite waard om te proberen.
 
Back
Top