Mogelijkheden bij standaard 50cc cilinder en afstellen bij bedrijf laten doen?

  • Thread starter Thread starter Ennemenne
  • Start date Start date
E

Ennemenne

Guest
Ik wil graag dat me scoot wat harder gaat trekken.

Ik heb nu alleen blauwe trekveertjes (waarschijnlijk te strak..) en een metrakit eronder. Hij loopt hiermee al zeer goed.

Ik wil geen nieuwe uitlaat halen want dat zal vast niet zo heel veel verschil uitmaken en is erg duur.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen,

Koppeling? --> is dat zinvol bij 50cc? (of alleen andere drukveer?)
Andere Vario --> zelfde verhaal
Andere V-snaar?
Gasveer?
17.5/18mm DO bijv carb?

En het afstellen (rolletjes en sproeier en trekveertjes enz.) kan ik dit bij een bedrijf laten doen of kost dit veelsteveel geld en doen ze het niet goed en kan ik dit dus beter zelf doen)?

Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

kijk bij scootparts wat de exacte prijzen zijn.
wrom een gasveer? daardoor trek je niet echt harder hoor...
vario hoeft ook niet perse
wat je cht super gaat merken is een carb en een koppeling
koppeling van hebo is 54.95 en een carb iets van tussen de 60-70, 17.5mm dan he
 
Over welke scooter gaat het eigenlijk?
Verder, afstellen bij een bedrijf is gewoon te duur, als ze het echt goed willen doen dan. Meestal is afstellen bij de dealer gewoon een paar rolletjes erin gooien, uurtje werkloon opschrijven en gaan.
 
Originally posted by Allanzoet
17.5mm help zeker, echt waar, en een koppeling ook heel erg

vario wat minder, je trekt iets sneller en je toerenverloop is wel beter en je top zal ook iets omhoog gaan.

Leg mij is uit waarom koppeling meer dan vario helpt... :|

Zoals je zelf al zegt; je trekt sneller en toerenverloop is beter met een racevario, echter met racekoppeling is het verschil nauwelijks merkbaar en te verwaarlozen.
 
erhm, toen ik er een hebo koppeling in deed trok ik echt wl veel harder! ik heb er voor een week een malossi spotrt vario erin gehad en ik merkte qua trekkracht niet heel erg veel, me toernverloop was wel beter en me top was iets van 8km digi gestegen.

van 0-30 trek je dan harder op met een racekoppeling, en dan neemt je vario het over, als je die beter koopt gaat boven de 30 alles beter. het is dus allebei dan wel nodig, maar ik verkies een koppeling boven de vario. je bent sneller weg. (zeker in het begin)
 
Originally posted by Allanzoet

van 0-30 trek je dan harder op met een racekoppeling, en dan neemt je vario het over, als je die beter koopt gaat boven de 30 alles beter. het is dus allebei dan wel nodig, maar ik verkies een koppeling boven de vario. je bent sneller weg. (zeker in het begin)

Onzin, als jij met standaard koppeling goeie veertjes monteerd, en goeie segmenten hebt, trek je evenhard op, tenzij de standaard koppeling veel zwaarder is.
 
mwah die Allanzoet boekt hem wel hard met std cilinder, ik heb ook een racekoppeling maar hij rijdt me dr 4kant uit :D maja ik heb ook std carb :rolleyes: maargoed toen ik mn std mina koppeling had vervangen voor mn racekoppeling toen merkte ik echt VEEL verschil.
 
Originally posted by Ennemenne
Gasveer?

En het afstellen (rolletjes en sproeier en trekveertjes enz.) kan ik dit bij een bedrijf laten doen of kost dit veelsteveel geld en doen ze het niet goed en kan ik dit dus beter zelf doen)?

Bedankt!

Je kan het btr zelf doen omdat je dan:
1. Zelf wat leert
2. (persoonlijk) Ik vind het leuker en het is me hobby
3. Je weet dan wat je hebt gedaan... als je later weer wat veranderd kan je btr bepalen wat je hebt gedaan en/of moet doen zeg maar...
4. Dealer doet zoals gezegt een beetje rolletjes schatten en het kost veel ste veel voor wat je krijgt(vooral op een "gewoon setupje")

en wat bedoel je pcies met die gasveer :? Door je vering zal ie niet harder gaan hoor... of bedoel je wat anderst?!
Greetzzzz
 
Back
Top