Mogelijk lekke kleppen piaggio zip 4t 2v

Lorenzo P

Active Member
Goedenavond medeforumgebruikers,

Onlangs heb ik een opvoer ingreep gedaan op mijn piaggio zip 4t 2v BROM dit ging om de malossio multivario met 6,1gram rollen de witte drukveer en de malossi koppelinghuis geloof ik.

Ook is er een begrensbare cdi van begrenzer.nl geinstaleerd dit gaat om een uitvoering met een ontgrensde cdi maar met een appart schakelbaar relay kastje.
De onderkant van de cdi is zwart dat betekent dat die echt 100% ontgrensd is.

En ook heb ik een turbokit 2v als uitlaat zonder db kiler.

Dit is alles op motorisch electronisch en aandrijftechniek wat er is veranderd. Er zit nu nog steeds de standaard sproeier in 75.

Toen dit alles keurig er in zat ging ik makkelijk 70 op mijn teller ik bedoel het is een 4t 2 valve ik verwacht ook niet veel van een 50cc maar dat die ineens nog maar strak 60 rijdt dat vind ik opmerkelijk Zou het misschien een mogelijkheid kunnen zijn dat mijn kleppaking klepseal lek is waardoor er wel 10 kmpu verlies is op mijn teller?

Er is nu ook 7,5 gram malossi rollen besteld en sproeier 78 en 80.
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind het raar dat je over je kleppen begint, hoe zit het nu precies met opvoeren? Varioring eruit en welke CDI zit er nu in? Welk merk? Heb je een link? Je sproeier is sowieso te klein. Varioring eruit en CDI ontgrensd moet je sproeier 82 nemen. Rolletjes zijn goed gewicht als je alles ontgrenst hebt.
 
nog geen 1000km geleden
Post automatically merged:


heb je misschien een idee hoe?
compressie metertje kopen in het bougie gat draaien en aankicken maar het lijkt me niet dat je kleppen lek zijn eigenlijk.
Post automatically merged:

compressie metertje kopen in het bougie gat draaien en aankicken maar het lijkt me niet dat je kleppen lek zijn eigenlijk.
ik zou eerst proberen het bougietje te vervangen
 
Ik vind het raar dat je over je kleppen begint, hoe zit het nu precies met opvoeren? Varioring eruit en welke CDI zit er nu in? Welk merk? Heb je een link? Je sproeier is sowieso te klein. Varioring eruit en CDI ontgrensd moet je sproeier 82 nemen. Rolletjes zijn goed gewicht als je alles ontgrenst hebt.
Kleppen timing is belangrijk, ook voor je compressie een lekkende klep is compressie verlies.. doordat de klep dan te vroeg of te laat kan openen sluiten, vandaar dat ik over zijn kleppen begon.
 
Veel rook is oli, en ben wel benieuwd wat het je gaat kosten, breng je hem alleen de kop of je hele scoot? Kan je nog wel flink wat schelen als je zelf ff kop demonteerd en alleen je kop brengt.
 
Back
Top