Als hij goed is afgesteld dan moet je aan de slag met je tandwielen.
Hoe het precies bij een Puchje zit weet ik niet, en ik weet ook niet de maten.
Wel weet ik dat bij een Tomos:
Achtertandwiel groter is harder optrekken.
Achtertandwiel kleiner is harder op top.
Voortandwiel groter is harder op top.
Voortandwiel kleiner is harder optrekken.
Ook moet je niet uitgaan van een teller van een Speedfight, kloppen voor geen moer.
Dus misschien ga je wel al 75, of misschien zelfs nog wel langzamer ook dan 70.
Nouw bij punch weet ik het niet precies maar ik ik zouw denken Spruitstuk - Membraan - Carbu - luchtfilter dat dat well allemaal zouw helpen als je dat upgraded
Wat betreft je tandwielen zou ik dat dus niet weten, maar hij zou inderdaad harder moeten kunnen.
Een membraan zit alleen bij 70 & 80 cc euro cillinders.
Even die tandwielen gecheckt, maar het werkt dus hetzelfde als bij een Tomos, alleen word hier eerder het VTW verandert ipv het ATW.
Kleinste VTW is een maatje 10, jij hebt nu 13, dus gooi er is bijvoorbeeld een 15 of 16 op ofzo.
EDIT: originele TWV is 15-45.
uhm , een 13-42 is nog KORTER dan een standaard vertanding 8P
verder , 80 echte km's zou je kunnen halen met de juiste verhouding maar dan moet het goed zijn afgesteld verder en alle onderdelen goed zijn.
maak btw ook het luchtfilter weer dicht ,die gaten brengen je hoogstens ellende..
met een standaard filter kan het goed lopen zonder te boren.
tja , en van DMP mag je natuurlijk verder niet veel verwachten
en wat noem jij "op tijd" wat ontsteking betreft?
oke:winner:Eerst groter vertanden staat er toch.
ten eerst dat redt je niet met zo'n simpel setupje..
ten 2e , dat wil je niet meemaken..
ten 3e , waarom verstevigen :?
ten 4e , REMMEN ???
enz.
enz.