moet toch harder kunnen ?

=ferdi=

Well-Known Member
Hallo ik heb pas geleden puchje gekocht voor niet veel met :

15 mm bing carb met handchoke
70 cc cilinder van dmp
techno of technigas cirqout uitlaat ofzo
standaart luchtfilter uiteraard wel gaten in voor meer lucht.
standaart ontsteking staat optijd
race krukas merk onbekend

Vertanding
VTW 13 NU 14
ATW 42 NU 40

Met dit allles zou je toch wel 80 km/h verwachten ???
Nou niet dus gebukt gaat die op speedficht van vriend van mij die achter me reed 70 :(.

Wat is er fout oid aan deze setup want ik weet zeker dat dit harder moet kunnen .

Mvg . Ferdi:W
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nouw bij punch weet ik het niet precies maar ik ik zouw denken Spruitstuk - Membraan - Carbu - luchtfilter dat dat well allemaal zouw helpen als je dat upgraded
 
Als hij goed is afgesteld dan moet je aan de slag met je tandwielen.
Hoe het precies bij een Puchje zit weet ik niet, en ik weet ook niet de maten.

Wel weet ik dat bij een Tomos:

Achtertandwiel groter is harder optrekken.
Achtertandwiel kleiner is harder op top.
Voortandwiel groter is harder op top.
Voortandwiel kleiner is harder optrekken.

Ook moet je niet uitgaan van een teller van een Speedfight, kloppen voor geen moer.
Dus misschien ga je wel al 75, of misschien zelfs nog wel langzamer ook dan 70.
 
Als hij goed is afgesteld dan moet je aan de slag met je tandwielen.
Hoe het precies bij een Puchje zit weet ik niet, en ik weet ook niet de maten.

Wel weet ik dat bij een Tomos:

Achtertandwiel groter is harder optrekken.
Achtertandwiel kleiner is harder op top.
Voortandwiel groter is harder op top.
Voortandwiel kleiner is harder optrekken.

Ook moet je niet uitgaan van een teller van een Speedfight, kloppen voor geen moer.
Dus misschien ga je wel al 75, of misschien zelfs nog wel langzamer ook dan 70.

op tomtom ging ik 65 km/h @#$%%$#@ 70 cc moet toch harder kunnen ik word nog in gehaald dooreen ontgrenste sf3 ?
afsteling moet goed zijn denk ik . 13 voor 42 achter?

Nouw bij punch weet ik het niet precies maar ik ik zouw denken Spruitstuk - Membraan - Carbu - luchtfilter dat dat well allemaal zouw helpen als je dat upgraded

Spruitstuk is 15 mm , 15 mmm carb , std lucht filter heb ik , membraam heef puch dacht ik toch niet behalve als je zo'n getunde 80 cc cilinder koopt waar membraam opkan ??? correct me if i am wrong .
 
Wat betreft je tandwielen zou ik dat dus niet weten, maar hij zou inderdaad harder moeten kunnen.

Een membraan zit alleen bij 70 & 80 cc euro cillinders.

Even die tandwielen gecheckt, maar het werkt dus hetzelfde als bij een Tomos, alleen word hier eerder het VTW verandert ipv het ATW.
Kleinste VTW is een maatje 10, jij hebt nu 13, dus gooi er is bijvoorbeeld een 15 of 16 op ofzo.

EDIT: originele TWV is 15-45.
 
Wat betreft je tandwielen zou ik dat dus niet weten, maar hij zou inderdaad harder moeten kunnen.

Een membraan zit alleen bij 70 & 80 cc euro cillinders.

Even die tandwielen gecheckt, maar het werkt dus hetzelfde als bij een Tomos, alleen word hier eerder het VTW verandert ipv het ATW.
Kleinste VTW is een maatje 10, jij hebt nu 13, dus gooi er is bijvoorbeeld een 15 of 16 op ofzo.

EDIT: originele TWV is 15-45.

Ja klopt ik weet het weer dat was een euro cilinder die ik had gezien .
zou die 80 cc met membraam hard gaan . want dat setje kost 150 euro en wil ik wel als die hard gaat is allen ff sparen.

Zal eerst ff kijken of ik geld heb en dan naar de tandwielen kijken thx
 
Die 80cc gaat wel hoor denk ik, niet voor niks 80cc.
Maar het is en blijft een Puchje he, dat is gewoon niet te vergelijken met de tegenwoordige scooter blokjes die gewoon standaard allemaal veel sneller zijn.
 
uhm , een 13-42 is nog KORTER dan een standaard vertanding 8P

verder , 80 echte km's zou je kunnen halen met de juiste verhouding maar dan moet het goed zijn afgesteld verder en alle onderdelen goed zijn.

maak btw ook het luchtfilter weer dicht ,die gaten brengen je hoogstens ellende..
met een standaard filter kan het goed lopen zonder te boren.

tja , en van DMP mag je natuurlijk verder niet veel verwachten ;)

en wat noem jij "op tijd" wat ontsteking betreft?
 
uhm , een 13-42 is nog KORTER dan een standaard vertanding 8P

verder , 80 echte km's zou je kunnen halen met de juiste verhouding maar dan moet het goed zijn afgesteld verder en alle onderdelen goed zijn.

maak btw ook het luchtfilter weer dicht ,die gaten brengen je hoogstens ellende..
met een standaard filter kan het goed lopen zonder te boren.

tja , en van DMP mag je natuurlijk verder niet veel verwachten ;)

en wat noem jij "op tijd" wat ontsteking betreft?

Luchfilter heb ik voor gezorgt dat lucht die in die grote gaten word gefilterd.

welke richtmaat raad je me aan kwa vertanding voor beet lekere topsnelheid?

tja cilinder zal er al op ma valt er nog wat aan te passen aan die cilinder ?:W

En dat met op tijd ik heb hem ff laten afstellen dus ik bedoelde dat daar niks mee aan de hand is :P

grtz
 
probeer eens een 15 voortandwiel.


verder ,de onsteking moet je gewoon in het midden zetten (de grondplaat) en dan de contactpunten op 0,4
 
had dezelfde setup op mn puch, zwaarder vertanden is the thing....
ik had het op een snorblok gezet, met std snorvertanding, dit liep 50 :O :P

dus idd ff 15-42 of nog hoger proberen!
 
ik heb nu een nieuwe 14 vtw en achter 40. rijd ong. 85 :P .
had het verkeerd gezegt van me teller kloopt geen zak .

Ik wil nog meer er uithalen ik had 100 110 ECHTE ingedachte.

Kan dat nog ?

Waar moet iik dan mee begiinen cilindeer tunnen ?
 
ja en het lieft nog harder zodat die zo krom is dat ik mijn standaart niet meer hoef te gebruiken daar ben ik te lui voor 8P .
Natuurlijk ga ik mijn frame versterken als ik zo hard ga.

maar hoezo vind je het dom om zo hard te gaan op een puchje ????
 
ten eerst dat redt je niet met zo'n simpel setupje..

ten 2e , dat wil je niet meemaken..

ten 3e , waarom verstevigen :?

ten 4e , REMMEN ???

enz.

enz.
 
ten eerst dat redt je niet met zo'n simpel setupje..

ten 2e , dat wil je niet meemaken..

ten 3e , waarom verstevigen :?

ten 4e , REMMEN ???

enz.

enz.

1 Daarom vraag ik ook wat ik moet doen om harder te gaan .

2 Wrrm niet ?

3 Anders word je door je achterwiel ingehaald (heb ik ook maar in verhaaltjes gehoord van oude puch freaks in de familie)

4 Remme gaat wel en ik heb geen schrik van een beetje pijn 8P
 
Back
Top