Moet je een scooter verzekeren als je er niet op rijdt?

Warlix

Well-Known Member
Moet je een scooter verzekeren als je er niet op (mag) rijden?

ik word namelijk in februari pas 16, maar ben nu al aan het kijken voor scooter en wil er eentje rond nov./dec. kopen, maar nu wil ik weten of je hem dan al moet verzekeren.

en hoe moet je een kenteken overschrijven en wat kost dat.

thnx:)
 
Advertisement - register to remove this

overschrijven postkantoor en kost een 10tje ofzo
je moet hem dan voor 1 jaar schorsen 10 euro
als je er dan mee wilt rijden gwn weer om nieuwe papieren weer 10 euro en dan verzekeren als ik jou was gwn gelijk verzekeren
 
Je kan hem niet verzekeren op jou naam als je 15 bent

Als je 15 bent kun je geen scooter op je naam hebben.

Als je hem op je ouders hun naam laat verzekeren en jij rijd er op ben je NIET verzekerd.
 
Last edited:
Gewoon niet verzekeren en niet schorsen. Je krijgt na een maand of 2 een brief. Mogelijk daarna nog een aantal. Maar ze ondernemen maar pas actie na een jaar. Ze hebben daar de zaakjes nog niet geheel op orde :+
 
dat dacht je ;).

Laatst ook een boete van 220 euro omdat ik vergeten was 1 van mijn scooters weer te schorsen. Stond gewoon op zolder dat ding....

En even een edit van mijn post, aangezien ik dat nogal vaag had neer gezet 8P.

Je kan hem niet verzekeren alop jou naam als je 15 jaar bent.
 
Bovendien zou dat stom zijn om hem op jouw naam te verzekeren je betaald dan namelijk véél meer terwijl je toch niet mag rijden. Gewoon tijdelijk op je ouders naam zetten dus :) (of schorsen)
 
Als je hem op je eigen naam verzekerd is weliswaar duurder, maar op langer termijn scheeld het je bakken met geld. Ik bouw namelijk al noclaim op voor mijn evt. toekomstige auto. Je zult voor jezelf even moeten kijken wat het voordeligst is. Wanneer hij op mijn ouders naam verzekerd is, kan prima. Ik rij erop krijg een ongeluk moet ik wel 500 euro dokken aan verzekering. Wanneer je op je eigen naam verzekerd en krijgt een ogeluk dan is dit niet zo en dekken ze de aangebrachte en/of scade aan jouw eigen voortuig.
 
Dan nog is het dom. Aangezien zo'n verzekering toch dan weer 60 euro kost tegenover 10 euro schorsing. En je hebt er toch niks aan als je toch nog niet mag rijden. Dan kunnen alleen je ouders er van profiteren.
 
Back
Top