Moet je cillinder kop vervangen?

Flaixback_010

New Member
Hallo ik had een vraagje,

Ik ga een nieuwe cillinder op mijn oude piaggio Sfera s50 zetten. Nu was mijn vraag, moet ik ook een nieuwe cillinderkop kopen als mijn oude nog goed is? Ik vind zonde van mijn geld om een nieuwe kop te kopen als mijn oude nog goed is.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

2takt: Oude even controleren of dat de bougie er netjes erin draait (en dat het bougie gat niet doorgedraait is (of half door gedraait) En dan de verbrandings ruimte schoon maken van troep (zoveel mogelijk) als je zeker weet dat de kop recht is kan die gewoon weer terug gebruikt worden.


4takt: Ligt eraan hoe lang ermee gereden is en wat de eventuele schade is

+ Bij kleppen tegen de zuiger zou ik het niet riskeren.. Dan moet er grondige controlle / reperatie plaats vinden.
+ Bij een hoog KM gebruik zou ik deze ook niet zomaar erop zetten. Bij boven de 40.000km word het risico veel groter.
Dan zou ik eerder voor een nieuwe kop gaan (waarschijnlijk goedkoper) of de oude oplappen (kleppen inslijpen, (bij schade nieuwe kleppen erin) en nieuwe tuimelaars.
klepseals vervangen. Bij 80.000km zou ik zelfs de klepveren vervangen (erbij)
 
2takt: Oude even controleren of dat de bougie er netjes erin draait (en dat het bougie gat niet doorgedraait is (of half door gedraait) En dan de verbrandings ruimte schoon maken van troep (zoveel mogelijk) als je zeker weet dat de kop recht is kan die gewoon weer terug gebruikt worden.


4takt: Ligt eraan hoe lang ermee gereden is en wat de eventuele schade is

+ Bij kleppen tegen de zuiger zou ik het niet riskeren.. Dan moet er grondige controlle / reperatie plaats vinden.
+ Bij een hoog KM gebruik zou ik deze ook niet zomaar erop zetten. Bij boven de 40.000km word het risico veel groter.
Dan zou ik eerder voor een nieuwe kop gaan (waarschijnlijk goedkoper) of de oude oplappen (kleppen inslijpen, (bij schade nieuwe kleppen erin) en nieuwe tuimelaars.
klepseals vervangen. Bij 80.000km zou ik zelfs de klepveren vervangen (erbij)
Bedankt! Heb 2 takt en cillinderkop ziet er nog goed uit.
Post automatically merged:

Als de oude nog goed is, hoef je geen nieuwe te kopen.
Thx
Post automatically merged:

Wel een nieuwe pakking gebruiken ....
Ga ik doen!
 
Back
Top