This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Moet er in ring tussen je vario en halfpoelie (achter de halfpoelie?)

Xusuhi

New Member
Hoi hoi, vraagje moet er nou een ring achter je halfpoelie tussen de variobuis en de halfpoelie?
Zo ja weet iemand wat voor ring voor Minarelli horizontaal. Ik heb een polini hi speed vario set en originele halfpoelie.

Dit is hoe het bij de Malossi Multivar zit, die ring is 2 mm dik.( Nr 1 )
Ik neem aan dat het ook zo werkt bij de Polini variateur.
Ik kan je wel aan raden om een passende halfpoulie van het zelfde merk te gebruiken,
dat past net wat netter en is berekend op de variateur zelf , en om het af te maken ook een Polini vsnaar dan zit je gelijk goed.
De ring tussen de variobus en halfpoelie zijn shimringen ( tussen 6 en 7 ) , als de vsnaar netjes met de schuine onderkant gelijk ligt op de variobus zijn die niet nodig.

Last edited:
Snaar op de bus leggen en kijken of die goed ligt. Diepte van de inkeping in de halfpoelie voor 90% opvullen met een of meerdere ringen. Zo ligt de snaar vrijwel onderin.

Mijn v-snaar ligt net iets buiten de variobus ik heb het vermoeden dat daar door mijn krukas moer is dolgedraaid. Er zat namelijk wel een ring tussen 7 en 6 toen ik mijn originele vario ging vervangen voor polini. Polini v snaar heb ik al omdat de stage 6 v snaar die ik had te dik was polini breedte is even breed als mijn originele v snaar. De stage 6 v snaar was iets breder. Dus als v snaar van polini precies overeen loopt met variobus hoeft er geen ring tussen, Maar heb je dan geen kans dat de draad weer doldraaid op mijn nieuwe krukas doordat de moer te diep op de krukas gaat
Post automatically merged:

dit zijn de shimringen zeker tussen 6 en 7?