MOER op vario..

Johannn

Well-Known Member
shitttttttt...

ik was bezig met die oude rolletjes er weer in te doen ;) Omdat ik nu dus die 4.2 gram heb besteld en daarop wacht :)

Wil ik die MOER er weer op draaien, had ik hem op een gegeven moment zo strak, dat hij weer doordraaide!!!!!! Nu kan dus niet meer vast, en is heel het schroefdraad van die moer weg!!

wat nu..
 
Advertisement - register to remove this

'draai' hem eraf. En kijk of het schroefdraad van je krukas ook verneukt is. Zo ja: nieuwe krukas-> duur grapje. Zo nee. schroefdraad schoonmaken en nieuwe moer erop zetten, en niet zo hard heeel hard aandraaien.
 
Heb ik ook een keer gehad, bij koppeling kant en bij vario, gelukkig allebij de keren de moer naar de kloten.
Als je luchtsleutel gebruikt altijd op laagste stand zetten.
Gr, Junk
 
Nee dit een andere spoed, kun je daar meestal niet vinden. Ga gewoon even langs je dealer die kan er jouw zo een geven. Het makkelijkste is als je de oude meeneemt (als er nog wat draad in zit).
 
Idd, maar vast is vast he. Kijk, dat hij goed vast zit kan idd. Maar ga nooit keihard aandraaien. Dan gaat het idd vast. Voel gewoon wanneer je denkt dat het goed zit. Dus niet te zacht, maar ook zeker niet te hard :)
 
Moer erop draaien met de hand, als het niet veder gaat ring sleutel erop en vast draaien (meestal is dit net geen hele ronde) En ik snap niet dat mensen zulke dingen allemaal met luchtsleutels vast zetten? :X heeft het voor zin?? Als je het met de hand doe heb je er veel meer feeling erin (zo denk ik er over) :)
 
Nooit zulke dingen met luchtsleutels vastzetten. Je voelt niet hoe vast dat het zit. Hij kan gewoon nog los zitten, of juist te strak. Dus als je geen momentsleutel hebt doe het dan gewoon met de hand.
 
Moer erop draaien met de hand, als het niet veder gaat ring sleutel erop en vast draaien (meestal is dit net geen hele ronde) En ik snap niet dat mensen zulke dingen allemaal met luchtsleutels vast zetten? :X heeft het voor zin?? Als je het met de hand doe heb je er veel meer feeling erin (zo denk ik er over) :)


ik werk al 13 jaar met luchtsleutels , nog nooit een moer kapot gedraaid daardoor....

een luchtsleutel kun je net zo goed mee bepalen hoe vast iets komt als met de hand. de 1 vindt "vast" vast , de ander bijna los vast , de ander vind als iets vast zit het nog niet vast genoeg...

echter moet je voor bromfietsen gewoon zorgen dat je een niet te zware luchtsleutel hebt , en geen te grootte compressor...

mja , je moet ook niet een autowiel moer aandraaien bijv. met een luchtsleutel voor vrachtwagens , "the right tool for the right job" ;)

ik draai bovendien thuis het spul aan met de luchtsleutel , op het circuit met de hand , ik draai het met de hand juist vaster dan met de luchtsleutel zelfs!!
 
ik draai ook al mijn hele carriere van al mijn brommers alle moeren van vario/koppeling/ontsteking aan met luchtsleutel, nog nooit iets tegengekomen..
Snel en makkelijk en heb je ook zekerheid dat het altijd goed en even goed vast zit.

Maar jij hebt idd je moer véél te hard aangespannen aangezien je de draad kapot trekt. Gwn krukas schoon maken, nieuw moertje uit de gamma ofzo erop en rijden maar :)
 
Heb nieuwe moer gekocht, en gewoon lekker strak met de hand vast gezet :)

Daarna:winner: keek ik nog ff naar die momentsleutel. Zette hem op 45nm, en hij gaf meteen een klikje. Hij zal dus wel goed vast zitten nu :+ :winner:
 
Back
Top