moer krukas

Nilzz

Brokkepiloot
hee mensen!
ik heb een probleem: de gozer van wie ik mijn scooter heb gekocht heeft die moer die op de krukas zit helemaal vernaggelt! hijs dus bijna helemaal rond...
mad.gif
en ik krijg hem er dus met geen mogelijkheid af...
nou zat ik er aan te denken om hem heeeeeel voorzichtig aan alle 2 de kanten in te zagen zodat hij zeg maar in tweeen ligt en dat ik hem er dan zo af kan halen...
denken jullie dat dit een erg risico vol plan is? (ik eigenlijk wel maar ik moet toch iets) of hebben jullie andere suggesties?

Greetz
Nils

[This message has been edited by viva la Nilzz (edited 28 April 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zo'n speciale moeren splitser, die zet je op de moer, aandraaien en PANG moer valt in 2e zonder beschadigd schroefdraad van de krukas.

Te koop bij de betere gereedschap handel
 
Dit probleem heb ik onlangs gehad met me achterwielmoer. Die had ik ook dolgedraaid (ik begruikte nog wel een goede kruissleutel)
Die moer lag ook nog eens een stukje in de velg, dus veel moeten kutten.

Ik heb met een dremel een klein geultje geboord. Toen ben ik naar autogarage gereden (intussen reed ik al weer een paar weken met halve bout) en daar gevraagd of ie wat kon doen (met luchttol)
Die vent daar heeft toen eerst via een grote schroeven draaier en een flinke hamer de moer wat losgeramd, door de schroevendraaier in het geultje te zetten (was ook mijn bedoeling, maar lukte me niet)
Ff paar keer flink rammen en toen kwam die er met de luchttol makkelijk af.
Ik heb de moer nog, je weet niet wat je ziet.
 
Back
Top