Moer achterwiel gaat vaak los

dinntje

Well-Known Member
Beste leden,

Heb de laatste tijd vaak dat mijn achterwiel vaak los komt te zitten. Tot mijn verbazing kan ik de moer zelfs met de kracht van mijn vingers losdraaien.
Bij het vastdraaien van de moer gebruik ik een slagmoersleutel om hem vast te zetten. Iemand enig idee waarom deze zo makkelijk weer los komt? Of kan het liggen aan de schroefdraad?
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat je de moer echt goed vast zet ?
Dan heeft het wiel waarschijnlijk speling op de as waardoor de moer door het wiel los word gewerkt.
Dan zou je het nog 1 keer met locktide kunnen proberen maar ben bang dat je het beschadigde onderdeel moet vervangen (de as of je wiel)
 
Het zou wel eens zomaar kunnen dat het schroefdraad van de wielas naar ze gootje is..

Je kan proberen om er een zelfborgende moer erop te schroeven.. Maar als het draad echt op is op die as, dan zal die moer ook niet meer helpen denk ik.. Blijkbaar ben je toch iets te extreem bezig geweest met de slagmoer sleutel.. (wetend dat je er ook dingen ermee kapot kan draaien..

Heb je een foto van de wielas?? Kunnen we oordelen of dat deze nog goed is of niet.
 
Ik denk ook dat de slagmoersleutel hier aandeel in heeft. Draad even goed inspecteren en hopen dat het de moer is.
 
In het geval dat de draad van de wielas zwaar op is, zal deze as vervangen moeten worden.. Opzicht is dit prima zelf te doen als je enige sleutel kennis hebben en netjes en secuur kan werken.. Maar ondanks je al niet om kan gaan met de slagmoer sleutel, raad ik je aan om het te laten doen.
 
dat draad is niet zo snel stuk hoor, die moer is eerder naar de maan als die 1 x goed vast gezeten heeft, net als een tapend zou je zn moer (met soort slot ring erin) moeten vervangen omdat het gewoon te vaak los en vast is geweest.
 
Er breekt misschien niks af, maar het draad word wel dunner.. En dan blijft de moer ook niet meer goed vast geklemt zitten en loopt dan continu los.
Zo`n as is niet meer te repareren omdat er gewoon materiaal verdwenen is.. En dan heb je een andere as nodig..
 
Als je met een slagmoersleutel vast draait dan draai je hem aardig snel kapot als je vol gas geeft maar dan zou de bout eerder naar de klote gaan
 
Back
Top