This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Moeilijk starten

Extrachrome

Well-Known Member
hoi, ik heb een vivacity die heel erg slecht start, vooral als het koud is. ik moet de eerste 20 seconden absoluut van mijn gas afblijven anders valt de scooter uit als hij net gestart is... en als ik probeer te starten en tegelijkertijd gas geef dan start ie niet eens

alles gewoon std alleen een sito uitlaat

luchtschroef 1,5


iemand een idee?
 
klopt die heeft een autochoke.

maar naar mijn weten als de choke stuk is, dan zou die juist goed moeten starten omdat hij dan niet kan worden afgesloten omdat de elektriciteit niks opwarmt. anyway, heb al een andere carb 2e hands overgenomen. zodra ik die heb laat ik wel weten of dat het probleem was
 

nee idd dat is wel de beste logica die er is 8P

een elec choke is er juist ervoor te zorgen dat je scooter beter start wanneer het koud is..
dan regelt hij zelf de hoeveelheid lucht die hij afsluit..
 
nee idd dat is wel de beste logica die er is 8P

een elec choke is er juist ervoor te zorgen dat je scooter beter start wanneer het koud is..
dan regelt hij zelf de hoeveelheid lucht die hij afsluit..

Ik zeg ook niet dat de elec choke er niet voor is om goed te starten, goed lezen. Hij regelt helemaal niet de hoeveelheid lucht maar hij voegt extra benzine toe.

vanaf de DO site (alle elec chokes werken op precies dezelfde manier):


On the left, the starting system with automatic starter is shown. The
fuel drawn by the jet 10 mixes with the air coming from the channel 6,
inside of the emulsion tube 9 and reaches the channel 8 controlled by
the valve with the conical needle 7, linked up to the electric actuator.
On the right, in a section of the Dell'Orto automatic starter we see an
electrical winding that warms the thermally sensitive element, that
then gradually closes the needle of the circuit.
Below, a starting jet that incorporates an emulsion tube, where the air
passes through holes placed near the threads.


Oftewel, door elektriciteit wordt er iets opgewarmt waardoor de naald uiteindelijk langzaam de extra benzine toevoer afsluit. Als de choke stuk zou zijn en hij geen elektriciteit zou krijgen dan zou de naald de toegang niet sluiten en komt er altijd extra benzine in de carb en zou je scooter juist moeten starten.

Kortom, eerst goed lezen/onderzoeken voordat je wat gaat roepen.
 
Werkt weer als een zonnetje! 2e hands carb had een elec choke die ik vergeleken heb met mijn eigen choke. Conclusie: naald van mijn eigen choke stond te ver naar beneden (heb hem een keer uit elkaar gehaald) waardoor de toegang dus altijd gesloten bleef.