CasSchwagermann

New Member
Ik heb sinds zaterdag 12 juni een 72cc en een snelle nokkenas in mijn injectieblok gedaan zodat ik meer vermogen zou krijgen en wat sneller zou optrekken. Maar als de motor koud is start de scooter heel moeilijk en als hij eenmaal is gestart en je geeft een beetje gas en daarna loslaat dan valt hij of uit of hij zakt heel erg in zijn toeren. Aangezien het een injectieblok is kan ik niet gemakkelijk meer brandstoftoevoer regelen bijvoorbeeld, iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Als hij warm is rijd hij heel goed en geen problemen ermee.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb hier geen ervaring mee maar logisch nadenkende het volgende:

Je wil dat je scooter meer power krijgt.
Meer power betekent een grotere ontploffing.
Daarvoor vergroot je de cilinderinhoud zodat er per "ontploffing" meer kracht ontwikkeld kan worden.
Je vult deze grotere cilinder met dezelfde hoeveelheid brandstof waarmee je ook je 50cc hebt gevuld want je hebt immers niks veranderd aan de timing van de injector.
Waar denk je dan je winst te halen?

Een topsporter die eet als iemand met een gemiddelde kantoorbaan kan ook niet optimaal presteren.
 
Ik dacht zelf ook aan het meer inspuiten van benzine maar voor mijn model kan je geen apart ecu kopen maar zit helemaal ingebouwd. Nu heb ik een specialist in kymco modellen gebeld en die zegt dat het beter is als ik mijn oude cilinder erin doe i.p.v. dat ik iemand zoek die mijn ecu zo kan programmeren dat er meer benzine in de cilinder gespoten kan worden aangezien dat slecht zou zijn voor het blok. Heeft iemand een idee toevallig of dat klopt en of dat slecht is voor je blok en waarom het slecht is voor je blok?
 
Back
Top