M'n Zenith over spuiten

Wout

Streng & rechtvaardig
Ik wilde ff zoeken naar eerdere topics over scoot spuiten maar de search geeft een 500 cgi error, vandaar.

Ik wil graag m'n Zenith over gaan spuiten (hij is nu groen) ik wil hem donkerblauw maken en de 2 langwerpige kappen aan de zijkant zilver/grijs doen. Ik weet ongeveer hoe het moet maar niet goed genoeg en ik heb geen zin om m'n kappen te verneuken.

Dus als iemand deze scooter newbie een beetje op weg kan helpen met dingen waar ik goed op moet letten, en welk type verf ik nodig heb dan zou ik heel blij zijn
smile.gif


Ik trek er 3 dagen voor uit omdat ik gehoord heb dat het allemaal wel veel moet drogen
 
Advertisement - register to remove this

Eerst schuur je je kappen goed op , eerst met een grove maat en dan fijnere maten.

Dan gooi je er een laag grondlak overheen.
Laten drogen........

Dan een paar DUNNE laagjes verf (kleur die je wil) : steeds een paar minuten laten drogen , weer een laagJE enz. minimaal iets van 3 lagen , liever een paar meer.

Goed laten drogen en dan blanke-lak eroverheen (bescherming+glans) en...klaar !

Merk : ik denk dat je het beste spuitbussen van Motip kan gebruiken , kosten iets van 20 a 25 piek per bus (400 ml geloof ik).

Dit is trouwens hoe ik denk dat het goed te doen is , maar begin er niet zomaar aan ! Check en plan alles goed...als je bijv. je kappen buiten onder een boom gaat spuiten ofzo krijg je shit op je natte lak en als je in de kou spuit (misschien wacht je nog heel lang
smile.gif
) krijg je barsten in je lak.
suc6
 
OK thx, ik doe het gewoon buiten in de lucht, niet onder een boom ofzo, ik wil het zondag gaan doen dus hopen dat het dan een beetje goed weer is. Ik heb het al een beetje voorbereid, goed gekeken hoe ik de kappen uberhaupt loskrijg enzo

Ik denk dat ze in de winkel wel weten hoeveel ik nodig heb, thx again

[This message has been edited by Wout (edited 29 May 2001).]
 
Owja , als je het toch binnen gaat doen...doe dan ff zo'n kapje op , anders heb je straks een grijs-bluawe neus...dit vertel ik uit ervaring
smile.gif

en je wordt er ook een beetje ''vreemd'' van...ook uit ervaring
biggrin.gif
 
Grrrr
frown.gif
hoop echt van niet, maarja ik heb maandag en dinsdag ook vrij dus het moet lukken. Nog even over het schuren, moet ik de oude lak er helemaal afschuren? En wat is grof ongeveer? zodat ik niet me kappen zometeen sloop
 
Nee, niet de oude lak eraf schuren, dit geeft nog weleens vreemde verkleuringen later (ondanks gebruik spuitplamuur), ik spreek uit ervaring...

Neem van dat "water"schuurpapier, dit is hele fijne schuurpapier die je nat moet houden...

Greetz.
 
Leuk joh dat waterproof spul...

Kan je als onder de douche staat meteen je kappen schuren
biggrin.gif
3x raden hoe je ouders je staan aan te kijken als je met je kappen de douche uit komt.....
 
hahahaha, je moet gewoon dat gladde (plastic) gevoel van je kappen af halen met schuurpapier.

maar ff een tip. ik zou 't niet zelf doen omdat die (ook motip) spuitbussen niet zo geweldig van kwaliteit zijn.

laat 'm je gewoon spuiten door ene die bij 'n spuiterij werkt. ok 't is wel duur maar dan kun je meer van die metallic schijn en zo erop krijen en een goede gladde oppervlak.


. voor 't geval dat je 't toch zelf gaat spuiten (wat toch wel mooit kan worden) goed schuuren en goede grondlaag, maar nog belangerijker:

langzaam en rustig spuiten, niet overhaasten. je moet echt heeeel dunne laagjes spuiten voor 't beste resultaat.
 
OK, thx, van die dunne laagjes was me al verteld.

En de reden waarom ik het zelf spuit is dat ik gewoon echt geen geld heb de komende twee maanden om hem te laten spuiten en de huidige kleur mint-groen is
smile.gif
 
Originally posted by Gijshouwen:
meestal staan mijn ouders niet te kijken als ik de douche uit kom maar ja


Badkamer dan.....

Zelf kan je met die Motip bussen ook wel redelijk spuiten hor.... met die metallic bussen van Motip kan je nog zelf effecten aan brengen ook m.b.v. een magneet als het net is gespoten...
 
Nou de verf is binnen, ze hebben het speciaal voor me gemengd, ik gaat het maandag of dinsdag proberen (spannend
smile.gif
) ik kijk wel of ik ff een fotootje kan maken van mijn eerste poging een scooter te spuiten
 
Doen wat sugadaddy zegt: op de badkamer spuiten!!!!!

Daar ligt geen vloerbedekking in dus daar is veel minder stof enzo!!!

OH en zo min mogelijk in en uit lopen, deur veroorzaakt luchtstroom waardoor stof opgewaaid word...

[This message has been edited by RMC (edited 01 June 2001).]
 
In de badkamer? Ik woon op 9 hoog, dus toch maar niet. Als het goed is, is er maandag westenwind en dan vangt de flat alles op, dus ik ga lekker achter bij de garages staan, daar moet het bijna windstil zijn
 
Hmm, ik ben net alvast begonnen met m'n kappen eraf halen en dat ging best goed tot ik bij de kap voor onderaan kwam, die net boven m'n wiel en onder m'n voorlaadruimte zit. Ik heb m'n knipperlichten eraf gehaald en alle mogelijke schroefjes eraf gehaald die ik kon zien, maar hij zit nog steeds vast. Volgens mij zit hij bij het Peugeot Logo nog vast aan iets, maar ik kan niks vinden. Is er hier iemand met een Zenith die me kan vertellen wat ik nog los moet maken?

[This message has been edited by Wout (edited 01 June 2001).]
 
OK, dom, ik moet niet zo snel weer me zeurderige bek opentrekken, kheb alle kappen los.

Maar aangezien het weer niet echt gaat meewerken wil ik denk ik binnen gaan spuiten, kan iemand mij vertellen of dit verstandig is? Het gaat flink nevelen is mij verteld, ik wil het in een klein berghok gaan doen, maar wordt alles dan niet blauw? Of moet ik het gewoon goed afdekken met zeil ofzo?
 
gewoon afdekken met zeil ja, maar zorg wel voor goede ventilatie (natuurlijk geen raam wijd open zetten, dan stuift er allemaal rotzooi op je kappies) anders stik je bekant
smile.gif
 
hmmm, dan ga ik het denk ik zo maar doen, best eng, ik heb dit nog nooit gedaan en ik hoop gewoon maar dat ik niks ga verneuken. Maar zoals ze het bij de verfhandel hadden uitgelegd klinkt het niet al te moeilijk, wish me luck
 
Back
Top