M'n bougie krijgt te veel benzine

Mightymikez

Well-Known Member
hallo,

Ik ben bezig met afstellen van m'n scooter
nu krijgt m'n bougie teveel benzine (de bougie is zeiknat)

Nu weet ik dat er 2 schroefjes op m'n carb zitten..
1 voor m'n gaskabel en 1 voor m'n luchtfilter

hoe zorg ik ervoor dat mijn scooter minder benzine krijgt?

Alvast bedankt!

groetjes mike
 
Advertisement - register to remove this

Door je vlotter open te schroeven en de sproeier te vervangen voor een kleinere maat.

Vlotterbakje zit onderaan je carburateur, en is vaak zwart en zit vaak met twee schroefjes vast.
Dan in het midden zit een gouden schroefje, dit is je sproeier.

Hier staat een maat op.
 
Door je vlotter open te schroeven en de sproeier te vervangen voor een kleinere maat.

Vlotterbakje zit onderaan je carburateur, en is vaak zwart en zit vaak met twee schroefjes vast.
Dan in het midden zit een gouden schroefje, dit is je sproeier.

Hier staat een maat op.

Okey dat is logies :)

er zit nu een 76 in hoeveel maten moet ik dan kleiner?
heb een trugloop uitlaat en had eerst een normale uitlaat dus kan wel kloppen dan toch?
 
Dat is echt totaal NIET te zeggen.
Elke scooter, elke uitlaat en elke carburateur is anders.

Je kan wel ongeveer een richtlijn geven, maar dan nog verscheeld het per blok, en dus per carburateur.

Als hij nu met 76 zwart en nat is, zal ik zelf maatje 70 pakken. (3 maten kleiner dus)
En dan eens kijken wat voor kleur de bougie is.
Maak wel de bougie schoon wanneer je dit aan het afstellen bent.
Of doe een nieuwe erin.

Echter zul je dit dus allemaal moeten gaan TESTEN.

Niemand kan jou vertellen welke sproeier je precies moet hebben.
 
Dat is echt totaal NIET te zeggen.
Elke scooter, elke uitlaat en elke carburateur is anders.

Je kan wel ongeveer een richtlijn geven, maar dan nog verscheeld het per blok, en dus per carburateur.

Als hij nu met 76 zwart en nat is, zal ik zelf maatje 70 pakken. (3 maten kleiner dus)
En dan eens kijken wat voor kleur de bougie is.
Maak wel de bougie schoon wanneer je dit aan het afstellen bent.
Of doe een nieuwe erin.

Echter zul je dit dus allemaal moeten gaan TESTEN.

Niemand kan jou vertellen welke sproeier je precies moet hebben.

okey dan ga ik dat proberen thnx 9||6

ik heb het nu geprobeert met een 70..

maar nog steeds nat wel minder.
zal ik nu een 64 nemen? wat vind jij?
 
Last edited:
Ja, dat kan. Het is gewoon even testen met welke sproeier die "koffie met een beetje melk" bruin is ongeveer. En niet testen met even aan het gas draaien als die op zn standaard staat, maar gewoon even een stukje rijden en volgas geven.
 
Maar probeer eerst maar met de sproeier natuurlijk en probeer uit te zoeken welke maat er origineel inzat , dat je zeker geen maat te laag gaat.
 
Hoe test je dit als ik vragen mag? Als je een scooter vol gas uit zet dan zal de bougie altijd nat zijn namelijk..

Was de 76 origineel? Anders kan het namelijk haast niet dat je kleiner moet. Het gaat ook voornamelijk om de kleur.
 
Hoe test je dit als ik vragen mag? Als je een scooter vol gas uit zet dan zal de bougie altijd nat zijn namelijk..

Was de 76 origineel? Anders kan het namelijk haast niet dat je kleiner moet. Het gaat ook voornamelijk om de kleur.

nee over het orgineel kan ik niks vinden..
Ik weet wel dat er al een extra grote inzat omdat er al een sportuitlaat onder zat;)

ik heb nu 76, 70 gehad.. wat zal ik nu proberen? 64? of iemand andere sugesties ?

bedankt!
 
Back
Top