Missende schroeven

Thimobl

Member
De luchtfilter zit op een aantal plekken vast met schroeven, met het sleutelen ben ik deze kwijt geraakt en wil ik nieuwe bestellen. Nu zit ik online te zoeken hoe ze heten op technische tekeningen maar ik kan ze nergens vinden. Zou iemand weten hoe de schroeven op onderstaande afbeelding heten of waar ik deze kan bestellen? (Het liefst op zandri als ze die daar hebben)A29493ED-5AAE-4ECF-8943-3C8FF630E493.jpegCABA10F6-5050-4E0F-A94A-E973FDD03C8E.jpegC722B436-1AE9-41E6-B105-7609DDD359BC.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

net wat Simsa zegt: om wat voor scooter gaat het?
bovendien hoef je niet persé bij Zandri etc. te halen.
scooterfabrikanten gebruiken universele maat schroeven/moertjes/boutjes, dus wellicht ben je bij de bouwmarkt in de buurt nog goedkoper uit ook...
 
Scooterzaak of autogarage heeft dit soort schroefjes/boutjes vast wel op voorraad.
Zijn geen hele speciale hoor...!!!
Handje vol zal je waarschijnlijk niet de kop kosten...
 
net wat Simsa zegt: om wat voor scooter gaat het?
bovendien hoef je niet persé bij Zandri etc. te halen.
scooterfabrikanten gebruiken universele maat schroeven/moertjes/boutjes, dus wellicht ben je bij de bouwmarkt in de buurt nog goedkoper uit ook...

Dat is beun, je kan beter voor de originele gaan.. Want een veel gemaakte fout is dat je er anders veelste dikke schroeven erin gaat draaien en daarmee je luchtfilter box mee om zeep helpt.
Post automatically merged:

Scooterzaak of autogarage heeft dit soort schroefjes/boutjes vast wel op voorraad.
Zijn geen hele speciale hoor...!!!
Handje vol zal je waarschijnlijk niet de kop kosten...


Voor de scooter zijn ze vaker wel specialer dan je zelf zou verwachten.

Sommige piaggio `schroefjes` ga je echt niet in de bouwmarkt vinden.


De schroeven van de luchfilter deflector (van een new fly) ga je daar ook niet vinden.

En je wilt geen blanke vijsjes erin draaien, want die gaan nogal snel roesten.. Als ze dan te lang erin zitten, heb je zelfs de kans ze niet meer eruit te krijgen.
 
Dat is beun, je kan beter voor de originele gaan.. Want een veel gemaakte fout is dat je er anders veelste dikke schroeven erin gaat draaien en daarmee je luchtfilter box mee om zeep helpt.
Als je zomaar wat koopt en er vervolgens in jast is dat beunen ja, en dat gebeurt net zo vaak met OEM schroeven.
Gewoon je gezond verstand gebruiken en de juiste maat en schroefdraad opzoeken, dan kan je al een heel eind komen zonder iets te vernaggelen.
maar ik snap wel dat niet iedereen zo slim is...
Voor de scooter zijn ze vaker wel specialer dan je zelf zou verwachten.
Sommige piaggio `schroefjes` ga je echt niet in de bouwmarkt vinden.
Hier heb je wel een punt.
 
Als je zomaar wat koopt en er vervolgens in jast is dat beunen ja, en dat gebeurt net zo vaak met OEM schroeven.
Gewoon je gezond verstand gebruiken en de juiste maat en schroefdraad opzoeken, dan kan je al een heel eind komen zonder iets te vernaggelen.
maar ik snap wel dat niet iedereen zo slim is...


De winkel waar je deze koopt, heeft niet altijd precies het origineel liggen.. Maar soms komen ze ook met een alternatief. (zandri doet dat ook best vaak) (easyparts linkt liever door op een artikel wat er niet voor geschikt is)

De meeste mensen die van zulke winkels kopen kijken vaak niet verder dan wat de winkel aanbied. Of hebben het idee van de winkel weet toch wel welke schroeven erin moeten.

Maar komen dan er bekaait er vanaf.. Hebben ze schroeven toch al liggen, en rossen ze die maar erin..

Maar als je dan een keer ooit de originele schroefjes erin wilt draaien, zijn de gaten uitgelubberd of uitgescheurd, omdat je de vorige keer niet de juiste erin hebt gedraait.
 
Back
Top