Misschien DÉ oplossing

Daanje

Well-Known Member
Ik heb laatst dus op scootparts gekeken en daar zag ik dus bij ontstekingen enzo, een imitatie ontsteking, die geschikt is voor Peugeot, HONDA en Kymco. Omdat ie ook op Peugeot past, denk ik dat die ontsteking vrijwel onbegrenst is
smile.gif
Dit ding kost 90 piek excl. verzendkosten.

NB: Het gaat hier niet om een CDI unit
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een email aan Scootparts gestuurd en ze zeggen dat die ontsteking niet op een Honda X8R past!!!!! Is er een andere ontsteking voor een X8R-X van bijv. een Peugeot of een ander merk wat onbegrensd is die op een X8R past?????



[This message has been edited by richard (edited 23 January 2001).]
 
geen idee, er gaan verhalen te ronde over die peugeot ontstekingen, maar daar hoor je ook weinig over, en niemand heeft het geprobeerd, dus volgens mij is het gelul.
ga eerst maar eens kijken bij de krukas, want volgens mij en vele andere (serieuze volwassene 2takt tuners) is dat het gewoon, en dat is ook nog eens veeeeel logischer, moet je maar ff nagaan.
 
Het is wel te doen hoor, maar het is gewoon heel moeilijk.

En ik heb nog nooit iemand gehoord met andere krukas of aangepaste die erdoor harder ging bij honda, dus denk ik dat dat gelul is...
 
Gelukkig jij hebt em door.

Dikkere krukassen zijn beter, en volwassen tuners. Wat zegt dat nou weer?

Kijk eerder naar recente tuners, en houd nou es op met dat fanatsieverhaal.

Ga ff je krukas mollen dan, dan zie je dat het nergens op slaat.

Hoe kan een krukas sputteren op top?
Heb je al op een nieuwe onbegrensde DJ gereden, die komt niet over de 60 met hetzelfde gesputter, en jahoor het is de ontsteking.

En waarom neem je het niet aan? Omdat opa met de kreidler het denkt wel te weten? Die weten niet eens hoe een scooterblok eruit ziet man.

------------------
If u can't beat them, BURN them.
 
in dit geval is het zo stom nog niet ! als je te weinig benzine in je carter heb, door een te dikke krukas, gaat ie idd stotteren bij hoge toerentallen, ik heb het zelf al eens meegemaakt bij een sfx, dus kap maar met zeiken want jij specialiseert je maar lekker op je piaggio ding !! en dan nog wat, 2takt is 2takt, en of het nou een schakelbrommer is die je tunet, of een scooter, dat maakt geen hol uit !
en dikkere krukassen zijn idd beter ja ! maar als ze bij de honda nou ZO dik zijn is het ook weer niet goed he ! dus als je nou zo'n malossi krukas zou kopen, levert dat je als het goed is dus veel meer toeren op (taffspeed meld tot 13000, weet niet of dit klopt) maar het kost je idd een berg vermogen, en is dus niet aan te raden voor je standaard cilindertje !

zo...
 
Hahahahahahaha

Jij snapt em nog steeds niet.

SFX = honda en ook keurig begrenst op ontsteking, goh weet ik toevallig ook.
Vraag Ufo.....

Taffspeed heeft het hier niet over honda's, de helft van het verhaal van hun klopt ook niet, en nu niet aankomen dat zij ervaren zijn omdat ze andere scooters echt extreem hard hebben laten lopen. Ze hebben echt geen x8r met mhrkit en alles gehad hoor. En die krukas is alleen als je 13000 toeren constant wil gaan draaien aldus taffspeed en de 12000 is zo te halen zonder deze te vervangen. Verder zeggen ze er nix over. Maarja van X8Rretjes weten ze ook gewoon weinig. En bali is niet hetzelfde blok.

Te weinig mengsel los je op met een grotere carburateur. En alleen benzine is ook niet goed... (denkk ff na voor je typt)

laatste x: het aanzuigvolume blijft gelijk (het oppervlak van je zuiger x slag) en een dikkere krukas zorgt alleen maar voor een hogere carterdruk wat een hogere spoelsnelheid tot gevolg heeft. DIT IS ALLEEN MAAR GUNSTIG.

En een krukas kan niet zomaar bij een bepaalde snelheid te toeren drukken, hij loopt normaal op naar 9500 (intreseert ff niet precies) en dan steekt ie, nou dit kan niet anders je ontsteking zijn, nix kan zo constant begrenzen.

En 2 takt, het principe is hetzelfde, maar tuurlijk zitten er veel verschillen in.

Een golf gti is niet hetzelfde als een honda civic met vtec motor. terwijl het principe hetzelfde is zijn de motoren totaal verschillend. Zo ook bij 2 takt.

en mail alsjeblieft nou eens met een scooterdealer die nog veel meer ervaring heeft met Honda's als ik.

jarno@vsp-rotterdam.myweb.nl en vraag waarom je honda sputtert. En leg je mooie krukasverhaal ook ff uit, kunnen zij ook ff lachen.

ff voor de duidelijkheid, dit is Ben en Jarno de Vos die ook met hondablokken geracet hebben (sangyang oa)

ZO! Ga eerst es ff verder kijken voor je nu weer met zo'n onozele reply komt.

------------------
If u can't beat them, BURN them.
 
okee okee, ik ben het eindelijk nagegaan over die krukas, en dat klopt inderdaad niet ! en runner, bedankt voor je verdere uitleg, want die is errug duidelijk voor me. maar ik snap nog steeds niet waarom die dildo dat nou lulde tegen mij over die sfx met dat krukas gedoe dat ie daardoor zo hard ging... was wel gelul ja, maar eerst dacht ik dat dat toch wel klopte, aangezien hij crossmotors tjoent.

nou ja, laten we hier maar gelijk mee kappuh, sorrie voor de vele onzin
wink.gif
 
Vraag het JPS, die kunnen je zeker verder helpen.

Dus zeg dat je een complete ontsteking wil veranderen en of dat kan.

Ik weet het niet heel zeker, maar misschien een speedfght ontsteking, zou helemaal leuk zijn als je dan gelijk een LC ervan maakt
smile.gif


Beetje ala die speedfake van opligterberg.

------------------
If u can't beat them, BURN them.
 
Ontsteking van een Speedfight past niet heb ik me wijs laten maken door die gasten van de Jager, maar die geloof ik niet meer sinds ze me broertje hebben wijsgemaakt dat er een speciale Polini Forrace is voor de Minarelli AC en een speciale 4 Sjeez voor de Minarelli LC. Die gasten geloof ik dus eigenlijk voor geen moer.
Van de x8r van trouwens geen LC te maken, omdat daar geen setjes van worden geleverd
frown.gif

Als er een Speedfiets blok onder past, dan kan ie wel LC gemaakt worden.
Ik kan er trouwens een krijgen in AC, maar dat kan je van een speedfiets zo LC maken. Dat blok kan ik helemaal compleet krijgen, inclusief Hebo Alu 70 cilinder
smile.gif
voor 600 piek. Misschien enige geïnteresseerde? Alleen verkoop compleet blok. Geen losse onderdelen.

voor meer info, mail: daantje4sjeez@hotmail.com
wink.gif


Greetz
 
voor zover ik weet past een sf cilinder zo op de x8r, weet het helemaal zeker hoor, maar toch.
enige wat er dan nog aan mankeert is de uitlaatpoort. deze is net een kwartslag gedraaid vergeleken met de x8r. zo kan je natuurlijk ook heel handig uitlaatjes kopen voor je x8r lijkt mij. hoef je alleen het mondstuk (ofzoiets) om te draaien en de ophanging een beetje veranderen, en je hebt een vrede pijp op je x8r die niemand anders heeft !

iemand nog een beetje goedkope polini for race voor mij ???
 
er bestaan wel 2 verschillende versies van de for race voor minarelli...de ene heeft een iets andere bocht om niet tegen het koelkapje aaan te komen...
 
ik heb dus , gister me hebo gara er onder gezet, maar die ophanging past niet
frown.gif

gaten zitten dikke 1, 5 cm verkeert,ik heb gewoon gaten bij ingeboort, dus nu past hij wel.
maar ik zeg het , maar even voor het geval jullie ook nog zo'n uitlaat eronder zetten .

oja, prestaties weet ik nog niet, komt nog
smile.gif
 
Originally posted by X8R-LeNnY:
voor zover ik weet past een sf cilinder zo op de x8r, weet het helemaal zeker hoor, maar toch.

Hoe zeker weet je dat Lennaert?
Heb je het dan al geprobeerd?
En als je het probeert, laat dan effe weten hoe het loopt. Btw, de ophangbeugel van de uitlaat is van de sf toch anders? Of kan je gewoon de beugel van de NR-X van de x8r gebruiken op de Yasuni?

Greetz
 
heej daan...

als je weet of dat blok past.. heb ik misschien wel interesse derin... wat zit er allemaal op?
die hebo met wat voor pijp en de carbu???
vertelvertel..
mzzls henk

------------------
honda x8r-s, zwart, nov 99.
malossie 70cgiet,nrx, 17.5 dell,polini vario,polinisnaar,polini airspeed,polini 15/49, polini menbraan,70cc besteld
 
Back
Top