Mis ik iets?

Manu76

Burn and rise...
MIJN EXCUUS. Ik ben nog vrij nieuw hier een is was vergeten de specificaties.

Dank je ark voor je opmerkzaamheid.


Het gaat dus om een peugeot fox deluxe (weinig luxe) snorfiets van 2005 kilometers weet ik niet wegens vervanging klokje teller


Waarom gaat dit onderdeel niet meer terug na het kicken? Op deze manier kan ik niet doorkicken.

15544780641465629950624425620747.jpgView attachment 50818
Mis ik hier een veer of is dit gewoon slijtage.20190405_180558.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoi ark,

Dat heb ik al gedaan. Mocht niet baten. Heb het ingesmeerd met wd40 ik zal eens zuurvrije vaseline proberen.

Edit: nee ook vaseline werkt niet.
 
Last edited:
Hi Manu,
Ik heb dat blijven hangen ook vaak, ik smeer het inderdaad eerst overmatig (lagerver) + inspuiten wd40
En dan werkt het vaak weer.
EDIT:
bij jouw dus niet...

Afgaande op je foto's mis je niets volgens mij. Ik weet alleen dat ik bij Peugeot wel eens extra ring tussen het rondsel tegenkwam. Hiermee leek die toen wel soepeler te gaan.
 
Last edited:
Hoi ark,

Héb net ff gekeken naar een andere carter/kick deksel en daar mis ik inderdaad niets.

Maar ja wil er niet te veel aan uitgeven mocht ik een nieuwe moeten halen.
Die zijn best prijzig.

Ik zat al aan lassen te denken maar dat heeft geen zin. Dat onderdeel moet vrij omhoog en ook weer naar beneden kunnen.

Dus hoe ga ik dit creatief aanpakken.
 
En de rondselveer lijkt niet beschadigd te zijn of wat dan ook. Dus vervangen Dierlijke me niet nodig. Misschien de rondsel zelf?
 
Ik kan volgens mij nummer 7 niet plaatsen. Lijkt wel een soort borgring/veer?
En dat is nou precies die ring waar ik het eerder over had. Deze kwam ik vroeger wel eens tegen bij Peugeot... En deze ring zorgde er voor dat de boel soepel ging.
Die hoort overiges geplaaatst te worden tussen het rondsel en bovenop het busje waar het rondsel in gaat.
 
Last edited:
Dan zal ik eens gaan zoeken. Alleen jammer van die verzendkosten.
Maar die ring had ik bij mij oude kick/carter deksel namelijk (volgens mij) ook niet.

Is dat dan een speciaal ringetje of zo? Want het gaat vrij soepel alleen niet meer terug. En het is ineens gebeurd. Heb niets veranderd of verwijderd.
 
Ik kan volgens mij nummer 7 niet plaatsen. Lijkt wel een soort borgring/veer?

Of een shim ring die er gewoon tussen moet..

Beter haal je alles geheel even uit elkaar en controlleer je alles en kan je ook dingen direct schoonmaken en nieuw vet overal tussen doen..
Meestal als de kickstarter even uit elkaar is geweest doet hij het weer veel beter.

Je moet er gewoon voor zorgen dat alle onderdelen aanwezig en gemonteerd zijn en dat er niks versleten is.
 
Thanks eurokit,

Zal morgen eens kijken. Volgens mij had ik je ook een pb gestuurd over het begrenzen.
Ik kom er niet uit.

Gr Manuel
 
Back
Top