Mio sneller laten trekken

BlackwaterCat

New Member
Ik heb een Sym Mio 50 4t uit 2017 gekocht via marktplaats met zo'n 20000km op de teller. Ik denk dat de setup nog redelijk standaard/origineel is want ik en de vorige eigenaar hebben er weinig aan veranderd.

Hij gaat 55 ofzo dat wil ik zo houden, alleen hij trekt nog niet zo snel als ik zou willen. Ik weet dat 4t 50cc scooters nou eenmaal niet zo snel trekken, maar een vriend van me heeft ook zo een mio en die trekt veel sneller op.

Ik had zelf al gevonden dat misschien lichtere rolletjes, zwaardere trekveren of een iets grote sproeier kan helpen, klopt dit? Of heeft iemand andere tips voor hoe ik hem sneller kan laten optrekken, het liefst zonder de topsnelheid te veranderen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een Sym Mio 50 4t uit 2017 gekocht via marktplaats met zo'n 20000km op de teller. Ik denk dat de setup nog redelijk standaard/origineel is want ik en de vorige eigenaar hebben er weinig aan veranderd.

Hij gaat 55 ofzo dat wil ik zo houden, alleen hij trekt nog niet zo snel als ik zou willen. Ik weet dat 4t 50cc scooters nou eenmaal niet zo snel trekken, maar een vriend van me heeft ook zo een mio en die trekt veel sneller op.

Ik had zelf al gevonden dat misschien lichtere rolletjes, zwaardere trekveren of een iets grote sproeier kan helpen, klopt dit? Of heeft iemand andere tips voor hoe ik hem sneller kan laten optrekken, het liefst zonder de topsnelheid te veranderen?

Voor trekkracht zou ik kijken voor een malossi multivar
Weet alleen niet of deze er zijn voor sym blokken?
 
Voor trekkracht zou ik kijken voor een malossi multivar
Weet alleen niet of deze er zijn voor sym blokken?
Ik heb ook de video van Joey gezien waar ze een andere vario in een mio deden waarna hij veel sneller trok. Dus dat ga ik zeker proberen!

Ik heb wel nog een vraag, maken trekveren ook uit? Of niet echt? Mn scooter had eerst een blauw kenteken maar de vorige eigenaar had hem laten ombouwen naar een geel kenteken, maar weet niet of toen de trekveren vervangen zijn en of dat nodig is.
 
Back
Top