Minimale cilinderwand dikte

Herr FlicK

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb voor een vespa een 47mm cilinder,
hier heb ik nu een 47,7mm zuiger voor, deze cilinder moet dus gehoont worden.

de wand is nu 1.52mm dik, als hij opgeboort en gehoont moet worden blijft er dus 1.17mm wand dikte over.

Wat denken jullie hiervan ? is het te dun of is het gewoon prima te doen ?

Het is overigens een origineel malossi zuigertje (overmaat) dus die zal malossi niet zomaar verkocht hebben ?

Brand maar los..
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat 't weinig uitmaakt. Een wand krijg imo weinig te voorduren. Een zuiger bijv. moet wel gewoon goed ' dik ' zijn. Die krijg constant klappen op z'n kop om 't zo maar te zeggen. :)
 
Denk dat 't weinig uitmaakt. Een wand krijg imo weinig te voorduren. Een zuiger bijv. moet wel gewoon goed ' dik ' zijn. Die krijg constant klappen op z'n kop om 't zo maar te zeggen. :)

Volgens mij als je je cilinderwand erg dun maakt door uit te boren, gaat ie warmer worden en vastlopen...

Kan zijn datk me vergis;)
 
Hoe meet jij je wanddikte op vraag ik mij af? En over wat voor een wand heb je het? Gietijzer, nicasil of een chroomwand? En hou je wel rekening met de zuigerspeling?
 
Het gaat idd om gietijzer, dus ik meet gewon doormiddel van een schuifmaat op de wand te zetten.

Er gaat dus 0.35mm van de wand van af, lijkt weinig.

Denk dat ik het toch maar ga proberen..
 
ik denk dat door de grote zuiger en meer warmte wordt gemaakt op een dunnere wand, hij wordt dus sneller warm, als je hem goed koelt 'zou' er geen probleem moeten zijn, maja het blijft 2-tak:p
 
Gietijzer valt verder zonder problemen te honen. Je kunt em zo ver opboren tot het zuigerhemd toelaat, wel even rekening houden met de goede zuigerspeling voor gietijzer cilinder.Maar ik begrijp nog steeds niet wat voor een dikte je nou meet?
 
Back
Top