Minicompressor

MrHeinz

Active Member
Zijn er leden die ervaring hebben met een minicompressor? Ik hoop tzt een huis te kopen met een garage, en zou dan wel een compressortje willen hebben om banden op te pompen, onderdelen schoon te spuiten en wellicht een stuk luchtgereedschap te gebruiken.


Is dat wat in de praktijk?
 
Advertisement - register to remove this

Het nadeel van accugereedschap voor huisgebruik is dat het te weinig gebruikt wordt en de accu's daardoor snel achteruit gaan.
Wat ik wel slim vind van Parkside dat de accu's op bijna al hun apparaten passen waardoor de accu vaker gebruikt kan worden.
Ja, maar naar mijn ervaring valt het nog wel mee in de praktijk. Ik heb een groene Bosch accutol met lithium accu en die doet het na 8 jaar nog top. Ligt soms een half jaar ongebruikt in de kast.
 
Ga hier niet weer een hele discussie over voeren maar kan me niet inhouden weer mijn zegje te doen. Voor hobbymatig gebruik, waarbij hij dus niet vaak gebruikt wordt is het voor gereedschap het belangrijk dat het lang mee gaat, krachtig is en het liefst ook nog een beetje betaalbaar. Met accu gereedschap moet je op tenminste 1 van die 3 dingen een compromis sluiten. Allemaal om de moeite van een haspeltje uitrollen, wat nog geen 10 seconden duurt, te besparen
 
Het nadeel van accugereedschap voor huisgebruik is dat het te weinig gebruikt wordt en de accu's daardoor snel achteruit gaan.
Wat ik wel slim vind van Parkside dat de accu's op bijna al hun apparaten passen waardoor de accu vaker gebruikt kan worden.
daar hoef ik niet bang voor te zijn/ben je zelf bij: ik heb nu haakse slijper (Performance), accu-klopboor (Performance), slagschroevendraaier (die 180 Nm zou halen, maar 120 niet los krijgt, maar dat ding draait licht belast wel lekker snel dus drijft die m'n boormachine-waterpompje aan waarmee ik bijna wekelijks mijn bootje hoos. accu's rouleren voor dat klusje en na gebruik weer gelijk opladen. 1 is zelfs te water gegaan (ìn het water in de boot) en sindsdien brandt het rode lampje van accu zwak permanent, maar dat doet niets af aan de functie of capaciteit.
ook heb ik er nog die compacte lamp/usb-adapter bij, dan heb je een powerbank van 2 of 4 Ah (wàt mAh?)
Post automatically merged:

Ik heb al jaren de luchtversie, prima ding.
ooit ook een meegenomen in de opruiming voor ik geloof maar €20? om er dus achter te komen dat mijn compressor 'm ècht niet rond krijgt.
ligt dus ongebruikt in de kast.
Post automatically merged:

Ik heb deze. Grootste reden dat we een luchtcompressor wilden is voor het gemak met banden oppompen. Maar wilde ook graag de vrijheid luchtgereedschap te kunnen gebruiken mocht mijn huidige slagmoersleutel, stiftslijpertje etc overlijden. Neemt inderdaad weinig ruimte in. Standaard slang is wel slecht, maar heb een bij de lidl gekocht voor 20 eu die meteen mooi op een haspeltje zit. Maakt wel wat geluid. Maar is niet erg want gebruik hem toch niet dagelijks
en deze krijgt je lucht slagmoersleutel rond?
 
Last edited:
Zijn er leden die ervaring hebben met een minicompressor? Ik hoop tzt een huis te kopen met een garage, en zou dan wel een compressortje willen hebben om banden op te pompen, onderdelen schoon te spuiten en wellicht een stuk luchtgereedschap te gebruiken.


Is dat wat in de praktijk?

..

Heb je niet genoeg aan.. En als je eenmaal een compressor hebt wil je er later toch meer mee kunnen doen

Het leven begin echt bij een 100 liter drukvat compressor..

Zelfs een 50 liter drukvat is op het randje van iets wel of niet kunnen doen. Op zo`n 50 liter compressortje zit ook niet echt een bepaalde goede pomp op.. Ding staat wat herrie te maken en voor de rest kan je er net je banden mee oppompen en een luchtspuit eraan maken.


Die compressor die je zelf aanhaalt is misschien leuk om je computer onderdelen af te blazen (moet je wel een olie vrije hebben.
 
Ik heb een 8 Bar compressor met een 24L tank al jaren.
Hij zou met 200L/min de tank vullen maar dat is natuurlijk niet bij 8 bar.
Maakt een enorme herrie en is niet geschikt voor luchtgereedschap, maar perfect voor huis tuin en keuken gebruik voor het oppompen van banden en het uitblazen/schoonblazen van zaken.
Ik zie bij de meeste linkjes hierboven compressoren zonder wieltjes, dit vindt ik persoonlijk wel een nadeel om met dat ding rond bijvoorbeeld je auto te zeulen, vooral als er weinig plaats is in de garage en een fatsoenlijke compressor geen licht ding is.
Je moet dan ontzettend oppassen dat je geen krassen of deuken in je auto maakt of zo'n pootje tegen je been ramt.

Ik denk dat de specs van mijn "antieke" compressor wel het minimale is om er iets aan te hebben want zo'n mini ding met een tank van 5 liter heb je niks aan.

Als ik een nieuwe zou moeten aanschaffen zou ik wel eentje nemen die veel stiller is dan mijn huidige.
Misschien wil @C-Row deze wel overnemen om wraak te nemen op z'n buren want daarvoor is hij uitermate geschikt. ;)
 
Ik heb een 8 Bar compressor met een 24L tank al jaren.
Hij zou met 200L/min de tank vullen maar dat is natuurlijk niet bij 8 bar.
Maakt een enorme herrie en is niet geschikt voor luchtgereedschap, maar perfect voor huis tuin en keuken gebruik voor het oppompen van banden en het uitblazen/schoonblazen van zaken.
Ik zie bij de meeste linkjes hierboven compressoren zonder wieltjes, dit vindt ik persoonlijk wel een nadeel om met dat ding rond bijvoorbeeld je auto te zeulen, vooral als er weinig plaats is in de garage en een fatsoenlijke compressor geen licht ding is.
Je moet dan ontzettend oppassen dat je geen krassen of deuken in je auto maakt of zo'n pootje tegen je been ramt.

Ik denk dat de specs van mijn "antieke" compressor wel het minimale is om er iets aan te hebben want zo'n mini ding met een tank van 5 liter heb je niks aan.

Als ik een nieuwe zou moeten aanschaffen zou ik wel eentje nemen die veel stiller is dan mijn huidige.
Misschien wil @C-Row deze wel overnemen om wraak te nemen op z'n buren want daarvoor is hij uitermate geschikt. ;)

Dan misschien dit ding.
 
100 liter voor banden pompen is toch overkill? Elektrisch gereedschap voor het zware werk is ook prima.

Misschien wil je er later toch nog een slagmoer sleutel erop aan sluiten.. En dan kom je erachter dat je te kort komt op de compressor.

Je gaat niet eerst een brol van een goedkope compressor kopen om er later achter te komen dat het niets is.
 
Van die accu slagtol van Parkside hoef je ook niet alles te verwachten hoor. Die geadverteerde 400 nm haalt ie echt niet, en als een wielmoer met een echt sterke persluchttol is vastgezet, krijgt ie hem echt niet los. Maar voor de hobby is hij goed zat. Ik zet er krukas- en koppelingsmoeren mee vast.
Ik neem aan dat je alle kritische moeren toch wel met een momentsleutel vast zet en niet gaat vertrouwen op een slag moer sleutel.
Alle momenten van een slagmoersleutel zijn altijd bij benadering en dan nog een X met een ruime marge
Nooit correct dus of je moet een ding kopen van bijna € 1000,- dan zijn ze wat betrouwbaarder.
Al het consumenten spul is onbetrouwbaar wat moment aangaat.
 
Als het alleen maar om banden oppompen gaat heb je helemaal geen grote tank nodig.


Nee dat niet, maar dan zou ik zelf alsnog niet voor zo`n mini compressor gaan
Dan nog liever de 50 liter. (voor auto banden is die mini ook wel erg krap.. Zeker als je er meerdere (of alle 4 wilt doen)

Maar met lucht blazen gaat het er ook best rap door heen met een klein ketels.

Als het alleen even PUF PUF is ja dan kan elke compressor.

Wil je echt iets goed uit blazen heb je wel meer nodig.

Een tacker kan overigens wel op elke compressor.. Zoiets gebruikt amper iets aan lucht. Tenzij het een heel zwaarder model word.
 
Ik neem aan dat je alle kritische moeren toch wel met een momentsleutel vast zet en niet gaat vertrouwen op een slag moer sleutel.
Alle momenten van een slagmoersleutel zijn altijd bij benadering en dan nog een X met een ruime marge
Nooit correct dus of je moet een ding kopen van bijna € 1000,- dan zijn ze wat betrouwbaarder.
Al het consumenten spul is onbetrouwbaar wat moment aangaat.
Nope, heb geen momentsleutel. Ik leef bij vast is vast en geluk is met de dommen.
 
Ga hier niet weer een hele discussie over voeren maar kan me niet inhouden weer mijn zegje te doen. Voor hobbymatig gebruik, waarbij hij dus niet vaak gebruikt wordt is het voor gereedschap het belangrijk dat het lang mee gaat, krachtig is en het liefst ook nog een beetje betaalbaar. Met accu gereedschap moet je op tenminste 1 van die 3 dingen een compromis sluiten. Allemaal om de moeite van een haspeltje uitrollen, wat nog geen 10 seconden duurt, te besparen
Ik heb niet echt een haspel op de parkeerplaats hangen die ik kan uitrollen zelfs niet met luchthaken en ook 220 volt is niet echt in de buurt dus dan is een accu ding een perfecte oplossing.
 
Back
Top