Minicompressor

MrHeinz

Active Member
Zijn er leden die ervaring hebben met een minicompressor? Ik hoop tzt een huis te kopen met een garage, en zou dan wel een compressortje willen hebben om banden op te pompen, onderdelen schoon te spuiten en wellicht een stuk luchtgereedschap te gebruiken.


Is dat wat in de praktijk?
 
Advertisement - register to remove this

ik heb zelf een zwaardere, geloof 1800 W 25 l tank, ook 25 l/min en deze won het tòch van zo'n Stanley "mini" die je bij de bouwmarkt haalt als je veel schoon moet blazen (aan de lopende band computers uitblazen) die Stanley was gauw leeg en moest continu draaien om nog een beetje "wind" te geven, die van mij gaf tenminste nog druk.
welk "luchtgereedschap" had jij in gedachten? zo'n luchttol draait al niet op die van mij, daar heb je 50 l/minuut voor nodig (druk betekent niet alles) en die (50l/min) zijn NIET "mini" meer. voor een carburateurtje schoonspuiten (kort) is dit nèt genoeg, voor banden heb ik een goeie fietspomp maar ook een heavy duty 12V compressor zonder tank, bedoeld voor offroad-gebruik (ik hàd 'm voor m'n karsten oppomptent, die we niet meer gebruiken) die ik samen met een accu zo naast de auto of scooter zet, in plaats van dat ik die voor de garage hoef te zetten (handig als het ècht plat is, vooral voor m'n buurman die nergens naar kijkt)
 
Je moet kijken naar de aanzuigcapaciteit.
Wil je hem voor luchtgereedschap gebruiken dan heb je wel meer capaciteit nodig.
Een slagmoersleutel heeft al minimaal 113l/min nodig anders rammelt dat ding alleen maar en heeft hij geen kracht.
Zet er ook een ontwaterfilter tussen, anders blaast hij op een gegeven moment alleen water ipv gecomprimeerde lucht.
Het water uit de buitenlucht wordt ook aangezogen.
In de garage heb ik zo'n kleine compressor staan, prima voor droogblazen en banden oppompen.
In de werkplaats een Airpress met een capaciteit van 400 l/min, maar die wodrt dan ook voor gereedschap gebruikt.

Deze heeft al een capaciteit van 257 l/min:
En dan gelijk dit erbij:
 
Deze heeft al een capaciteit van 257 l/min:
En dan gelijk dit erbij:
ik zou de afgiftecapaciteit nemen, die is 80 l/min?
heb jij deze en krijgt ie een slagmoersleutel goed aan het slaan (tollen hoeft voor mij niet)
maar ondertussen heb ik voor de helft een slagmoersleutel op accu van hetzelfde merk, waar ik de accu's tòch al voor heb.
 
Last edited:
Ik heb al een slagmoersleutel van parkside op een accu. Dus dat is prima. En verder kan ik nog een wringijzer kopen.

Dit ding wil ik vooral gebruiken om thuis banden op te kunnen pompen (2 auto's, 2 scooters, 2 fietsen en nog een motor) en eens wat schoon te blazen.
 
als je een accu hebt (of je doet de motorkap open, deze gaat niet op de aanstekerplug! kan ik je deze T-Max voor de auto aanraden, al redt zijn kleine broertje kleine T-Max dat ook, en dan gaat het met fietsbanden niet tè hard.
die grote blaast met een klein opzetstuk ook goed, niet te hard dat je je sproeier buiten in het gras moet zoeken.
 
Ik heb al een slagmoersleutel van parkside op een accu. Dus dat is prima. En verder kan ik nog een wringijzer kopen.

Dit ding wil ik vooral gebruiken om thuis banden op te kunnen pompen (2 auto's, 2 scooters, 2 fietsen en nog een motor) en eens wat schoon te blazen.
Je geeft dus zelf het antwoord al. Prima ding, voor jouw toepassing. ;)
 
Zo'n ding kan ook:

Maakt alleen wel veel herrie, blijkbaar over de 90 dB!
 
Zo'n ding kan ook:

Maakt alleen wel veel herrie, blijkbaar over de 90 dB!
ik zet bij àl dit soort dingen kappen op of doe dopjes in met active noise cancelling, vlak het fluiten van het spuitje niet uit! (ik begin al doof te worden en hèb al tinnitus, hoeft niet erger!)
 
Last edited:
Koop denk ik wel zo'n low noice dingetje, ook beter voor de buren.

Maar goed, eerst maar eens een garage krijgen. :p
Ik heb een ruggedragen benzine bladblazer en ik noem 'm payback! (buren om middernacht toeterend vertrekken of aankomen, lallend afscheid nemen of een bmw met zo'n regelbare uitlaat op een V-veel starten met de uitlaat òpen op onmogelijke tijden (om niet eens weg te rijden of 1 blokje en dan weer uit laten draaien onder m'n slaapkamerraam? is goed, ik blaas op zondagochtend even mijn tuintje schoon :innocent:
 
Ik heb een ruggedragen benzine bladblazer en ik noem 'm payback! (buren om middernacht toeterend vertrekken of aankomen, lallend afscheid nemen of een bmw met zo'n regelbare uitlaat op een V-veel starten met de uitlaat òpen op onmogelijke tijden (om niet eens weg te rijden of 1 blokje en dan weer uit laten draaien onder m'n slaapkamerraam? is goed, ik blaas op zondagochtend even mijn tuintje schoon :innocent:
Alleen snappen je buren niet waarom je dat doet, dus het werkt averechts.
 
Koop denk ik wel zo'n low noice dingetje, ook beter voor de buren.

Maar goed, eerst maar eens een garage krijgen. :p
Zo'n staande compressor is ook praktisch, die neemt niet zoveel ruimte in.
54654.jpg
 
maar ondertussen heb ik voor de helft een slagmoersleutel op accu van hetzelfde merk, waar ik de accu's tòch al voor heb.
Heb jij tegenwoordig dus ook een Lidl Slagmoer?
Ik had vroeger een vergelijkbare van de Aldi, was allemaal prima voor spul schoonspuiten en bandjes oppompen.
Af en toe een kapje spuiten.
Ben nu echter wel benieuwd of iemand hier weleens een slagmoer op heeft gezet.
Lidl bied immers zelf ook een slagtol aan.

Min -50 L staat erbij.
Max 300 nm voor een slagmoer is natuurlijk wel een beetje treurig.
 
Van die accu slagtol van Parkside hoef je ook niet alles te verwachten hoor. Die geadverteerde 400 nm haalt ie echt niet, en als een wielmoer met een echt sterke persluchttol is vastgezet, krijgt ie hem echt niet los. Maar voor de hobby is hij goed zat. Ik zet er krukas- en koppelingsmoeren mee vast.
 

Ik heb deze. Grootste reden dat we een luchtcompressor wilden is voor het gemak met banden oppompen. Maar wilde ook graag de vrijheid luchtgereedschap te kunnen gebruiken mocht mijn huidige slagmoersleutel, stiftslijpertje etc overlijden. Neemt inderdaad weinig ruimte in. Standaard slang is wel slecht, maar heb een bij de lidl gekocht voor 20 eu die meteen mooi op een haspeltje zit. Maakt wel wat geluid. Maar is niet erg want gebruik hem toch niet dagelijks
 
Van die accu slagtol van Parkside hoef je ook niet alles te verwachten hoor. Die geadverteerde 400 nm haalt ie echt niet, en als een wielmoer met een echt sterke persluchttol is vastgezet, krijgt ie hem echt niet los. Maar voor de hobby is hij goed zat. Ik zet er krukas- en koppelingsmoeren mee vast.
Het nadeel van accugereedschap voor huisgebruik is dat het te weinig gebruikt wordt en de accu's daardoor snel achteruit gaan.
Wat ik wel slim vind van Parkside dat de accu's op bijna al hun apparaten passen waardoor de accu vaker gebruikt kan worden.
 
Back
Top