Minibike met 130 sproeier

SrwwwAC

junior
Ik ben bezig met een Sendai volledig tot het uiterste te zetten, alleen verloopt het afstellen met wat vertraging.

Ik heb eigenlijk al alle mogelijkheden geprobeert, hij start overigens perfect.

Het gaat om de volgende setup
39cc
19mm DO carb tuned
aangepast spruitstuk
membraan tuned + stuffer ingewerkt
malossi filter

Van 0 tot 30km/u accelereert hij traag/maakt geen toeren, daarna gaat ie onmiddelijk door naar z'n topsnelheid (met wind tegen haalt ie die zelfs niet).

Er zit nu een sproeier 130 in, daarmee gaat ie gewoon het best. Kom niet af met ga kleiner, want ik heb alle mogelijke sproeiers gekocht van 67 t.em. 130 :L .

Het is dus enkel onderin dat hij probs heeft(sputteren). Dus dacht ik= gasnaald, dus een W7 ingezet + alle standen geprobeert. Resultaat= geen vooruitgang geboekt (was voordien een W16 d8 ik).

Met choke open draait ie constant stationair, zonder gaan de toeren wat de lucht in en valt daarna uit. Dus wss moet er nog een grotere sproeier in, er zijn alleen geen grotere meer te verkrijgen vertelde emby me.

Ook geen valse lucht want er is overal overvloedig vloeibare pakking aangesmeert :) .

Heb ook al zitten kutten met de filter af te plakken, maar dat is nog slechter, dan gaat ie nog minder toeren draaien in het begin.

Wie heeft mss nog ideeën waar het zou aan kunnen liggen, want mijn inspiratie is voorlopig op (ik hoop dat ik hier kan geholpen worden, want ik ben er al zo'n 2maand mee bezig)
 
Advertisement - register to remove this

std zit der 14 vlak onder als je zelfde model als mi jhebt

40cc lc vlinderpoort
nieuwste soort binnerotor nieuwe systeem net zo als polini
14mm vlak carbje
uitlaat met mooi soort pia bocht:)
 
std zit er idd een 14mm onder, maar de opbouw van die carb is gewoonweg kut.

De stationairsproeier zal ik deze week eens aanpassen.

De carb is volgens mij wel perfect te krijgen, ik zie enkel iets over het hoofd, ik weet alleen niet wat :p .
 
laat hem effe warmdraaie en ga vervolgens 2 min rijden, doe je minibike uit en draai je bougie los, en kijk is wat voor kleur die heeft, dan weten we veel meer en ook of je sproeier kleiner/groter moet
 
Ik smeer 180ml olie op 5l benzine.

Zonet ff een sproeier opgeboord tot 2mm, start nog altijd perfect.

Met choke aan draait ie constant stationair, zonder gaat ie terug hoog in toeren en valt uit .

De sproeier is overigens te groot want hij sputtert constant, nu ook op hoge toeren wat ie voordien niet deed. Ik begrijp enkel niet waarom ie telkens met choke aan het maar goed doet, want dan krijgt ie nog meer benzine.

Mss dat ik het ergens anders ook moet zoeken, compressie?

Ik zal deze week nog eens een sproeier opboren tot 1,5 en 1,7mm als ie het dan niet goed doet (heb dan alle mogelijke sproeiers geprobeerd), mss dan toch best iets kleiner in carbu gaan.
 
Back
Top