This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Mini probleem

herre

Well-Known Member
Hoi,
Ik heb een booster (wrakje) gekocht om op te doen in de vakantie, maar heb een probleem. De tank zit erbij maar is losgekoppeld. Daar hingen onderaan aan het kraantje 2 buisjes aan, 1 dik buisje (voor de benzine) en 1 ander (vacuum buisje?). Aan de carbu zelf zitten 3 openingen, 1 voor de benzine (de dikste, bovenaan) en dan nog twee andere opzij. Nu is mijn vraag: wat moet aangesloten worden aan die twee opzij?

Omdat ik het nogal moeilijk uit te leggen vond hier een afbeelding die waarschijnlijk meer duidelijkheid schept:

Die 2 opzij is voor waterkoeling, als je een LC blok hebt kun je als het goed is daar 2 koelslangetjes naartoe laten gaan.

Maar als je zelf al zegt dat het een wrakje is, lijkt me dit totaal onzinnig om te gebruiken. Je kunt het beste een benzineslangetje gebruiken en daarmee die 2 buisjes aan de zijkant aan elkaar koppelen. Dan word het tenminste niet smerig enzo van binnen. Heb ik ook gedaan.

(volgens mij is dat btw een 17,5mm dellorto handchoke carb?)
Dat andere buisje bovenop is idd je vacuum aansluiting.

Ok superbedankt! Dan is daarmee mijn probleem direct opgelost! Het is inderdaad een dellorto 17.5. Goed idee van dat extra buisje, zal ik doen.