Minder vermogen na onderhoud

Mika03

New Member
Ik ben op een of andere manier heel veel vermogen kwijt sinds t onderhoud. Hij loopt nu nog maar 50 op de teller ipv 70 teller en trekt mega langzaam op. Rollertjes zijn nog steeds 6,5g en de kleppen staan goed. Heb de carb al gesteld, maar merk geen/weinig verschil in vermogen.

Als ik optrek gaat hij van 0-10 heel langzaam, daarna doet hij het redelijk (wel langzamer dan eerst). Ook als ik op snelheid zit, het gas los laat en vervolgens weer gas geef heb ik een enorme dip.

Het gaat om een 50cc 4t fosti grande retro (uit 2010).

Tijdens het onderhoud heb ik het volgende vervangen/onderhouden:
Bougie
V-snaar
Rollertjes
Zuigerveren
Achterrem
Luchtfilter
Carb schoon gemaakt + opnieuw afgesteld
Kleppen gesteld (0.10 inlaat en 0.10 uitlaat, dat is voor deze scooter aangeraden)
Motor olie ververst
Transmissie olie ververst

Heeft iemand enig idee waar het aan ligt en hoe ik dit op kan lossen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

De rem loopt vrij.

Ik heb de onderstaande onderhoudskit gebruikt. Hier zit een 687x17,9 v snaar bij. De V-snaar die er eerst op zat is een 669x18x30. Aangezien dit onderhoudspakket “hoort” bij mijn scooter lijkt mij dat dit geen probleem moet zijn.

De nieuwe snaar is iets dikker, maar veel verschil is het niet.

 
Zo'n pakket is meestal samengesteld met een goedkopere (bulkpartij) snaar welke ook iets afwijkt.
Op zich is er niks mis mee, maar je dient dan wel rekening te houden men een iets langere inrijperiode.
Snaartje moet immers even goed inslijten op de poelies, en daar zijn gereden km's voor nodig.

Andere optie is om alsnog de juiste snaar aan te schaffen.
(let op! lengte van motorblok is van belang, zie de link hieronder)

Voorbeelden: https://www.k-parts.nl/v-snaar-mezoly-gy6-50cc-10-wielen-669x18x30.html


Koude klepspeling van 0.10 in & uit kom ik overal tegen, maar het betreft hier best een wat ouder type.
Het is geen verplichting, maar zelf stel ik deze type blokjes meestal af op 0.05 in & 0.10 uit.
 
Last edited:
Zou aan de V-snaar kunne liggen.
Leg de oude er nog eens op, wat doet hij dan?
Hij doet het weer perfect, thanks!
Post automatically merged:

Zo'n pakket is meestal samengesteld met een goedkopere (bulkpartij) snaar welke ook iets afwijkt.
Op zich is er niks mis mee, maar je dient dan wel rekening te houden men een iets langere inrijperiode.
Snaartje moet immers even goed inslijten op de poelies, en daar zijn gereden km's voor nodig.

Andere optie is om alsnog de juiste snaar aan te schaffen.
(let op! lengte van motorblok is van belang, zie de link hieronder)

Voorbeelden: https://www.k-parts.nl/v-snaar-mezoly-gy6-50cc-10-wielen-669x18x30.html


Koude klepspeling van 0.10 in & uit kom ik overal tegen, maar het betreft hier best een wat ouder type.
Het is geen verplichting, maar zelf stel ik deze type blokjes meestal af op 0.05 in & 0.10 uit.
Ik heb de oude V-snaar er weer opgezet en nu rijd hij weer perfect, ik zal de juiste maat snaar over 2000km wel bestellen aangezien die eigenlijk nog niet aan vervanging toe was.

Voor nu heeft de scooter een prima toeren verloop, als die weer gaat variëren zal ik de kleppen wel stellen op 0.05 in en 0.10 uit, bedankt voor de tip!
 
Last edited:
Back
Top