minder kracht rolletjes vervangen.

hertog

FRESH POT!!!!
hallo allemaal,

ik heb laatst mijn rolletjes vervangen. toen bleek dat ik te lichte rolletjes had en dat m'n oude nog prima waren. dus heb ik die weer terug gedaan. ik heb meteen even alles schoon gemaakt en alle viezigheid er tussenuit gehaald.
als ik nu rij heb ik toch het idee dat ik minder kracht heb. optrekken gaat prima maar het lijkt als of hij z'n top niet haalt. ik heb geen km teller meer dus gaat beetje moeilijk. heeft iemand een idee?

Gr, hertog:W
 
Advertisement - register to remove this

aaah oke ik ga er maar is even vet tussen doen. waar moet er allemaal vet??? even vergeten na het schoon maken. de oude verslaten V-snaar zat echt overal tussen.
maar waar moet allemaal vet??
 
je moet alles daar vet en olie vrij houden. al lees ik soms dat mensen hun rollen soms ligt invetten. (veel kan je er toch niet verkeerd mee doen als je niet overdrijft?)
 
oke ja hij doet het steeds beter. kan iets zijn wat niet helemaal goed zat en nu op z'n plaats zit. de vorrige dag had m'n broer um ook helemaal leeg gereden en daarna nog vaak zitte kicken. dus mischien daardoor. maar ik dacht dat ze ingevet moesten worden omdat er bij die rolletjes echt een hele laag vet zat met vieze prut er omheen dus had het ff schoongemaakt. hij rijd nu weer als een zonnetje.
 
Als er vet aan zit dan rollen ze niet, dan plakken ze. Je optrek verslechterd erdoor, en als je het echt extreem maakt komen ze ook niet meer uit of niet meer bovenin.. maar dat heb ik in de praktijk nog niet gezien.

Dus dat schoonmaken was een goeie :)
 
Rolletjes moeten Rollen, en als je ze invet, schuiven ze, rollen ze minder of niet, en slijten ze aan één kant extreem en aan de andere kanten niet!!!
Resultaat, vierkante rollen.

Plus:

1. Je rollen zijn zwaarder. (al is het maar 0.1 per rolletje)
2. Je carter wordt vet, want naar een goede rij beurt slingert al het vet door je carter heen.
Met slippende v-snaren en andere narigheid tot gevolg.
3. Er blijft allemaal zooi aan plakken.

Etc.

Melv, dat kleine beetje vet van fabrieks af aan is meer om roest enzo tegen te gaan.
 
Er zit ook een aparte plaat met een afdichtingsrubber over de gradenplaat heen zodat het vet niet eruit geslingerd word.

Doe het verder zelf ook nooit hoor, wilde het alleen maar even aangeven.
 
Back
Top