Minarelli Vraag & Aanbod FAQ

Status
Not open for further replies.

Jelle

Well-Known Member
Vraag & Aanbod FAQ

Hoi, welkom in het Vraag & Aanbod gedeelte van Het ScooterTuning.net Forum.

Deze sticky is in het leven geroepen om alle onduidelijkheden over het V&A gedeelte uit de wereld te helpen.

:? - Wat is Vraag & Aanbod?

Vraag en aanbod is het particuliere koop en verkoopgedeelte van scooterforum.net, hier kun je je Minarelli scooter of onderdelen kopen of verkopen. Alleen voor particulieren dus bedrijven mogen hier niet adverteren/verkopen. Vraag & Aanbod wordt vaak aangeduid als V&A.

:? - Welke regels moet ik me aan houden?

* Maak een duidelijke topictitel!
Onze Forumtechnicus Wout heeft een mooie optie gemaakt bij het posten van een nieuw topic in V&A zodat je met een'tag' kunt aangeven of je iets zoekt [V] of dat je iets aanbied [A]. Gebruik dit dan ook. hou je topictitel verder kort en bondig. het gebruik van topictitels zoals: (¯`·._.·[[V][A][A] AeRoX VeT SNeLLe 70Cc]·._.·´¯) is niet toegestaan en deze zullen ook onherroepelijk gesloten worden. het is hier geen CU2/MSN.

* Geef duidelijk aan wanneer iets verkocht is.
om andere mensen op de hoogte te houden en loos replyen te besparen is het makkelijk als de topicstarter meld wanneer bepaalde dingen verkocht zijn.

* Blijf ontopic en reply alleen als je geïnteresseerd bent en/of echt wat toe te voegen hebt.
dingen zoals "ik had het ook moeilijk met het kwijtraken van dat" hebben we niks aan en hier zal dan ook een V&A Ban worden gegeven.
Ga je offtopic, bemoei je je met zaken waar je je niet mee hoort te bemoeien, stel je vragen die je ook via kan stellen. voor alle krijg je een V&A ban. Deze duurt in eerste instantie een Week. Omdat de Modcrew van het forum niet overal even snel bij kan zijn, kan het eens voorkomen dat er niet gelijk een Offtopic bericht wordt waargenomen. Report dit dan in Use & Abuse. De modcrew zal zo snel mogelijk actie ondernemen.
Wees niet zo vrij om zelf voor moderator te spelen, wil je dit dan toch doen, wijs dan een user via op zijn fouten en vervuil hier geen topics mee. op deze manier lok je alleen maar foute reacties uit en wordt een topic snel vervuild.
Users met een V&A Ban kan je hier vinden: Sticky: Users met een V&A ban

* Noem een minimumprijs
vaak zijn er mensen die zeggen 'bied maar wat'. bij sommige dingen kan dit wel (denk aan originele onderdelen en andere kleine dingen die niet veel waarde hebben). Echter, post je iets anders (je kan zelf wel bedenken wat) dan zien wij graag dat er een vraagprijs vermeld wordt. dit om het makkelijker te maken voor de kopers en om onzinbiedingen te voorkomen.

* Commentaar op de vraagprijs
vind je de gevraagde prijs te hoog? dat kan natuurlijk maar ga dan niet loos replyen met "veeeeeeeel te duur" want hier schiet niemand wat mee op. Reply alleen met kritiek als je echt geïnteresseerd bent en doe een Reeël tegenbod.

* Wees voorzichtig met je contactgegevens
De kopers moeten natuurlijk weten met wie ze te maken hebben maar wees niet te kwistig met je gegevens in het begintopic. Een e-mail adres is natuurlijk wel gewenst maar ga hier niet lopen strooien met mobiele nummers ed. dit kan je altijd via persoonlijke communicatie doen zoals PM en e-mail. Scooterforum.net is Niet aansprakelijk voor eventuele problemen door het posten van telefoonnummers/e-mail en adressen.


:? - Wat mag ik aanbieden en vragen in V&A?

In principe mag je alles wat je wil aan materiele dingen hier aanbieden of vragen zolang het maar om Minarelli gaat. Dit houd dus in scooters van merken zoals Yamaha/Beta/Aprillia (sr2000 met morini natuurlijk in Overige merken) enz. aangezien deze allemaal onder Minarelli vallen.
er zijn uiteraard een paar uitzonderingen:
* Dit gedeelte is alleen gericht op Scooters en Onderdelen die onder het merk Minarelli vallen. (Brommers ed vallen hier natuurlijk ook onder)

* Illegale handel is hier niet gewenst, dit aanbieden of vragen is dan ook uit den boze.

Voor het aanbieden of vragen van andere dingen is er het Non-scooter/diversen forum.

:? - Ik bied iets aan en niemand reageert, wat moet/mag ik doen?

Je mag 1x je topic zogenaamd 'omhoog schoppen' om er meer aandacht voor te krijgen, doe je dit vaker, dan wordt je topic gesloten.

:? - Ik wil meer info over een bepaald aangeboden goed.

Natuurlijk mag je om meer info over de aangeboden spullen vragen, maar vermeld er dan wel concreet bij Wat je wilt weten.

DISCLAIMER:
www.ScooterForum.net bied alleen een plaats om te handelen. www.ScooterForum.net noch de Crew is aansprakelijk voor schade aangedaan door handelen via deze plaats. Afspraken, betalingen, leveringen zijn op Eigen risico. Heb je problemen dan kun je deze posten in Use & Abuse en waar men kan zal geholpen worden. Ga hier echter niet van uit.
 
Advertisement - register to remove this

InkoopActies

:? - Wat zijn Inkoopacties?

Een inkoopactie wordt gestart om een product voor een bepaalde (eventueel goedkopere) prijs te krijgen. Ook kan het zo zijn dat door starten van een inkoopactie je aan producten kan komen die normaal niet in Nederland in de winkels leverbaar zijn.


 
Status
Not open for further replies.
Back
Top