Minarelli vliegwiel trekken zonder trekker

dnh300

Active Member
Hoi! Ik was bezig met mijn minarelli horizontale motortje. En ik moest het vliegwiel eraf halen, ik heb een vliegwieltrekker maar ik kwam erachter dat er in het minarelli blokje een onderdeel zit waarmee je perfect je vliegwiel eraf kunt halen zonder dat je een vliegwiel trekker hoeft te kopen. (Stel dat je bezig bent op een zondag of dat je al je geld hebt opgemaakt aan een mooie 70cc cilinder ;)).

A9E3603D-A6F4-4E77-B067-BCEDC29AA5E8.jpeg
Dit is de starterkrans, deze zit achter je vario. Om je vliegwiel eraf te halen met je starterskrans, moet je de schroef losdraaien die je vliegwiel op zijn plek houdt. Dit kan met een zuigerstop en met een dopsleutel of een slagschroevendraaier.

vervolgens moet je de moer naar het einde draaien van de krukas maar er niet afhalen. Dan zet je de starterkrans op je vliegwiel met drie boutjes (gewoon boutjes waarmee je carterkap op je scooter zit) en dan draai je ze voorzichtig aan, en hoppa je vliegwiel is los.

Het leek me leuk om een soort topic te maken, met trucjes om bepaalde onderdelen waar je normaal speciaal gereedschap voor nodig hebt, los te krijgen met standaard gereedschap of met andere trucjes. Dat kan erg handig zijn als je geen toegang hebt tot het juiste gereedschap. Waar ik nog al vaak tegenaan loop, omdat of de winkels dichtzijn of het gereedschap best duur is. Dit is het trucje wat ik altijd gebruikte:)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top