minarelli verticaal onder een andere scoot!

corne234

Well-Known Member
hallo,,

ik heb een Bw's met een minarelli verticaal! maar deze heeft geen kenteken, dus ik ben al hevig op zoek naar een bw's frame met kenteken maar ik kan er haast geen 1 vinden. nu zit ik te denken van kan ik geen ander scooterframe kopen met kapen bijv. aprillia SR of Aerox iets in die trend,,,, maar is dit wel mogelijk:p
ik wou mijn bw's eerst laten schouwen maar ik ben bang dat die er nit door word gelaten omdat de voorrem neit goed is en de kilometerteller kapuutt is en omdat hij nog niet goed loopt qua snelheid.(te langzaam:L)

groeten,
corné
 
Advertisement - register to remove this

het zal niet mee vallen een frame te vinden met kenteken van een scooter met mina verticaal. De keuze wordt beperkt tot: yamaha bw's series, slider, amigo, sr viper ac. Bw's is alleen populair in belgie, vind je waarschijnlijk in nl niet. Slider is niet superdruk verkocht. Amigo is super oud evenals viper dus niet echt nog in goede staat te vinden.

Ik denk zelf dat het minder werkt is, om die kleine kwaaltjes te maken en te laten keuren. Ok snelheid te laag is op zich niet erg. Zolang hij maar harder gaat dan 30 en niet harder dan 50 is er niets aan de hand.
 
te langzaam maakt niks uit..

zoveel werk is dat niet een km teller en een rem maken , en duur zal het ook niet zijn..

een andere scooter zoeken een overzetten/klaarmaken zal meer kosten iig..
 
als het op het gehomologeerde model zit moet het nu ook werken!
en welke zijn dat allemaal?.. en als ik hem toch wel gaan schouwen wat moet ik dan precies goed zijn?

- licht
- remmen
- goed profiel
- niet harder dan 45 lopen
- kilometerteller verplicht?
en moet het dashboard doen? dus alle lichtjes enzoo?

ben ik nog veel vergeten of?
 
Alles moet zijn en werken zoals het model uit de fabriek komt.

claxon werkt
lichten werken
knipperlichten werken, mits deze vanaf fabriek gemonteerd zijn.
Snelheid moet 45km/h zijn
uitlaat moet dicht zijn, geen snelle uitlaat zonder e-keur
motorisch standaard, geen 70cc's of grote carbs
bandenmaat moet overeenkomen met oorspronkelijk gemonteerde maten ( heb ik eens een hoop gezeik mee gehad)
Profiel moet goed zijn op de banden
voorvork moet veren, evenals achterschokbreker
Remmen moeten werken
Dashbord moet het doen, mits vanaf fabriek aanwezig
Spiegel niet verplicht, handig voor de bonuspunten :P
En ook handig! Een frame + framenummer dat niet als gestolen staat geregistreerd ;)

dat was het wel zo'n beetje. Klinkt overdreven allemaal, maar de ene keurmeester is makkelijker dan de ander. Geloof me, ik ben er nu ong 15x geweest ;)
 
ik heb net een BWS gevonden alleen van een paar jaar later ? is dat erg want ik heb hem van 1992! en die is veel ouder maar heeft wel een frame met kenteken? maar kan ik dan bijv het blokje over zetten? of? kan dat neit
 
als ie nog niet staat geregistreerd zal dat betekenen dat de km stand nog niet is vastgelegd, oftwel , nee , dat maakt niks uit.

als het dezelfde scooter is moet het niks uitmaken , mja , het gaat om het framenummer wat op het frame zit die ter keuring aanbied. en die kun je niet zomaar overtikken..
 
als ie nog niet staat geregistreerd zal dat betekenen dat de km stand nog niet is vastgelegd, oftwel , nee , dat maakt niks uit.

als het dezelfde scooter is moet het niks uitmaken , mja , het gaat om het framenummer wat op het frame zit die ter keuring aanbied. en die kun je niet zomaar overtikken..

hoe bedoel je met overtikken!
ik wil dan gewoon dat frame op mijn naam zetten mijn blokje van de ene ondere de gene met kenteken zetten en dan verzekeren en rijden! dat was het:P maar dat kan toch gewoon
 
oh zo , dacht dat je die ook nog moest keuren.

dat is opzich geen probleem , eenmaal gekeurd mag alles kapot zijn (zolang ze je niet aanhouden en controleren)

toch is het wel verstandig om alles werkend te maken/hebben.
 
Back
Top