ik haalde vandaag m'n carterkap eraf en ik zie dat er allemaal versplinterde en gesmolten stukken plastic in m'n carter zaten en ik haal een paar stukjes plastic eruit en zie een stel veertjes liggen en ik dacht hee die ken ik die zijn van de startkoppeling nou vario der af en ja hoor alleen het metaal zat nog op de krukas en het plastic kampeerde ergens in de carter maar dat stuk metaal dat op de krukas hing was helemaal olie kleurig dus dat ding is behoorlijk heet geworden
nou was mijn vraag hoe kan dit dat ding was gloednieuw en is er goed opgezet
ik draai wel m'n vario altijd vast met een slagmoer sleutel ik weet niet of dat de aanleiding is?
maar kan het niet zijn door dat ik hem met de slagmoer sleutel heb vastgezet dat er een stel haarscheurtjes in zijn gekomen en dat ie versplinterd is toen ik flink toeren maakte
nou die draad lijkt op het oog niet versleten en je krijgt de moet er bijna helemaal op want als ik hem vast zet met de slagmoer sleutel blijft de koelvin van de vario iets speling hebben wat ik voorheen nooit had