minarelli scooter motorblok staat in een keer stil, daarna getik

jcbakker

New Member
Hoi,

Het probleem geval is een Malaguti phantom f12r uit 2009 met een minarelli horizontaal lc blok met dr70 cilinder. Ik reed volgas met 10,000 toeren en 90 kmpu toen mijn blok opeens stil stond. 20 seconden later probeerde ik hem te starten en toen sloeg hij in een keer aan, alleen maakte hij toen een raar tikkend geluid. Ik heb daarna nog ongeveer 20 a 30 kilometer doorgereden met 7000 toeren ongeveer en 60 kmpu. en hij deed het prima alleen trok ie soms met 8000 toeren op (zoals normaal) en soms met maar 6500 toeren. Daarna heb ik hem stil gezet en toen ik hem 2 dagen later wou starten deed ie niks meer. voorpulley is een polini highspeed vario met 1000km ongeveer. Naaldlager is 3000 kilomter terug nog vervangen voor een malosi lager. Cilinder en zuiger zijn ongeveer 700 kilometer oud, de cilinder lekt een beetje koelvloeistof aan de buitenkant nu maar dat deed ie volgendsmij al sinds installatie (maar dat weet ik niet zeker). Ik heb dit al 1 keer eerder meegemaakt alleen toen was mijn membraam kapot en stotterde die heel erg daarna. Waarom die nu niet wilt starten kan ik denk ik wel achter komen alleen het getik en dat ie in een keer stilstond en het daarna weer deed blijft voor mij een raadsel.

Is er misschien iemand die weet wat dit zou kunnen zijn?

Mvg,

Jan.
 
Advertisement - register to remove this

Op onderzoek uit gaan.. Als je vermoed dat het euvel bij de cilinder zit.. Raad ik je aan om die eens eraf te halen en zien wat de schade is.
 
Back
Top