Minarelli lc horizontaal start niet na revisie

Illeranim

New Member
Nadat ik mijn blok heb gereviseerd wil hij niet starten.
Hij trok valse lucht tussen de blokdelen dus heb het blok gesplitst,
Nieuwe krukas lagers en keeringen erin gepropt vloeibare pakking alles volgens het boekie.
Krukas ging er lekker in nadat ik het blok verwarmt had geen hamer niks aan de hand, vrijwel zeker dat de keering niet te ver zit.
Carberateur schoongemaakt en schoon geblazen alles correct aangesloten benzine toevoer gecheckt
Zit een nieuwe mebraam in en nieuwe pakkingen.
Vonk gecheckt en er zit een nieuwe ontsteking in. En nieuwe bougie.
Luchtfilter schoongemaakt.
Heeft compressie maar niet gemeten maar met me vinger gecheckt
Ik heb geen idee wat ik nog kan checken iemamd nog tips?
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt alles correct aangesloten en gedaan en toch loopt het blokje niet.
Je hebt alles gecontroleerd maar was het ook oké want dat zeg je niet?

  • Vonk?
  • Vonk op tijd, dus spietje bij het vliegwiel op zijn plaats?
  • Komt de benzine tot in de cilinder, dus wordt je bougie nat?
  • Je vinger is geen maat voor compressie want 3 a 4 Bar houdt jij echt niet tegen met je vingertje en met zo'n lage compressie start hij het blokje zeer zeker niet.
Dit is trouwens iets wat me opvalt op het forum, iedereen sleutelt en tunet, maar bijna niemand is in het bezit van een compressiemeter.
Deze dingen zijn vrij goedkoop te verkrijgen, het zullen dan wel geen precisie instrumenten zijn voor die prijs maar wat maakt het nu uit of het 8 Bar of 8,2 Bar is?
 
Je hebt alles correct aangesloten en gedaan en toch loopt het blokje niet.
Je hebt alles gecontroleerd maar was het ook oké want dat zeg je niet?

  • Vonk?
  • Vonk op tijd, dus spietje bij het vliegwiel op zijn plaats?
  • Komt de benzine tot in de cilinder, dus wordt je bougie nat?
  • Je vinger is geen maat voor compressie want 3 a 4 Bar houdt jij echt niet tegen met je vingertje en met zo'n lage compressie start hij het blokje zeer zeker niet.
Dit is trouwens iets wat me opvalt op het forum, iedereen sleutelt en tunet, maar bijna niemand is in het bezit van een compressiemeter.
Deze dingen zijn vrij goedkoop te verkrijgen, het zullen dan wel geen precisie instrumenten zijn voor die prijs maar wat maakt het nu uit of het 8 Bar of 8,2 Bar is?
He bedankt voor je reactie.
Voor zover ik weet is alles ok.
Hij heeft vonk, spie zit op zijn plaats, en benzine komt tot aan de cilinder.
Ik ga vanmiddag even een compressie meter halen. Is mischien wel handig
 
Kan zijn dat hij op dit moment de benzine niet zo makkelijk wil aanzuigen..

Je kan ook de bougie even er uit draaien en dan wat benzine in het bougie gat te doen en dan zo te starten met de bougie weer erin.

Of spuit een beetje startpilot in de carburateur lucht inlaat.. En dan proberen te starten..

Zo had ik bij mijn kisbee 4t blok ook de moeite om gestart te krijgen.. Met wat benzine erin kon ik zo er achter komen dat hij wel of niet probeerde om aan het lopen te komen..
Achteraf toch gelukt door een boormachine aan de krukas te zetten en zo aan te lopen.

 
He ben ik weer. Ik had de compreesie meter aangesloten. En hij had compressie maar lang niet genoeg. Dus toen weer nieuwe keeringen erin gedaan. (want die andere vertrouwde ik niet, en terecht) En gelijk gekeken of hij starte wat hij dus ook deed.
Maar ik kon niet harder dan 40kmph dus vervolgens weer compressie meter aangesloten. Hij heeft dus genoeg compressie maar loopt langzaam leeg.
Dus vervolgens valse lucht check gedaan en jawel. Natuurlijk bij de voet en het blok een lek. Dus ik ga morgen even de cilinder opnieuw bevestigen met vloeibare en normale pakking.
 
Jazeker!
Ik heb de cilinder opnieuw eraf gehaald erop gezet met een normale en vloeibare pakking.
Alles gecheckt, geen valse lucht meer en ik kon de carberateur een stuk beter afstellen.
Maar nog steeds niet harder gaan dan 40.
Toen heb ik een kleinere sproeier ingedaan en bam gewoon lekker rijden.
En lichtere rolletjes en toen ging alles nog een stukkie soepeler.
 
He ben ik weer. Een rit van 35km gemaakt en de dag erna reed ik 5 minuten en daarna is hij uitgevallen.

Volgende dag de carberateur schoon gemaakt en toen deed de scoot het weer, gewacht tot die warm was en een rondje gereden. Een uur later wou ik weer gaan rijden.
Dus starten en gaan, 5 meter verder valt hij weer uit.

Volgende dag carb weer na gekeken, ik dacht mischien heb ik gister iets niet goed aangedraaid. Carb na gekeken en terwijl ik bezig was heb ik een handmatige choke aangesloten omdat ik dan zeker weet dat het niet aan de elektrische choke ligt.
Iig daarna contact aan kicken en bam gelijk starten. Maar tijdens het stationair draaien hoor ik een plof uit de uitlaat en de scooter valt uit en heb ik niet meer aan kunnen krijgen.

Heb iemand enig idee waar het aan kan liggen??
 
Vonkt de bougie nog?
Anders even opnieuw de carburateur schoonmaken, wellicht dat er vuiligheid van onderin je tank de carburateur verstopt.
Een extern brandstoffilter kan dan wellicht helpen.
 
Vonkt de bougie nog?
Anders even opnieuw de carburateur schoonmaken, wellicht dat er vuiligheid van onderin je tank de carburateur verstopt.
Een extern brandstoffilter kan dan wellicht helpen.
Thanks voor je reactie, heb de carberateur eraf gehaald. Grondig gereinigd en in elkaar gezet. Filtertje tussen de benzine slang en bam, gewoon weer lekker lopen.
 
Back
Top