Minarelli horizontaal - vario + optrekken

Hannibal81

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een malaguti f12 LC uit 2005 met een minarelli horizontaal blok. Nu vind ik dat het optrekken niet zo soepeltjes meer gaat, (waarschijnlijk is het een en ander gewoon versleten) daarom dacht ik wat dingen te wijzigen aan de vario, zodat hij weer lekker gaat optrekken.

Aangezien ik niet zoveel verstand heb van dit soort dingen, de vraag aan jullie als experts. Wat kan ik het beste doen/veranderen om de scooter weer goed en snel te laten optrekken.

Weet iemand wat voor rollen er standaard in de vario van de minarelli horizontaal gaan? Heeft iemand ervaring met bepaalde setups m.b.t. een andere vario en rollen. Malossi? bijvoorbeeld.

De scooter is nu nog helemaal standaard, op de uitlaat na, hier zit een Leovinci Sprinter onder. Zou het misschien al schelen als ik hier een ander (stil) uitlaatje onder hang?

Graag jullie reactie,

Thanks, Hanno
 
Advertisement - register to remove this

maakt die uitlaat zoveel herrie dan? (zit er pakking tussen cilinder en uitlaat?) als je setup orgineel is gaat een andere uitlaat niet veel schelen hoor

en wanneer als je optrekt verloopt het traag? (van 0 tot 15 bv? of daarna pas?) orgineel zit er btw 15x12 in

misschien gaan je gewichtjes gewoon versleten zijn of je vsnaar verder kan het ook nog wel eens helpen je carter uit te blazen met een compressor (als een snaar verslijt laat die een soort van stof na die overal aan gaat zitten plakken)
 
uitlaat en vario

De uitlaat maakt nu niet zoveel lawaai, maar ik ben bang dat als ik de optrek-snelheid een beetje aanpas hij wel wat meer lawaai gaat maken.

Dit is alleen niet het belangrijkste van het verhaal. Hij trekt in elke snelheid slecht, alleen als ie koud is trekt ie vanuit stilstand aardig op.
Als ie een beetje warm is maakt ie wel toeren met optrekken, maar lijkt het qua snelheid net een puch.

Dus dacht ik:
- Andere vario, of andere uitlaat erop?
Daar zou ik graag de meningen van peilen.

Welke vario/rollen zouden zijn aanraders?
 
Last edited:
afstellen idd , dus sterkere drukveer erin als die er nog niet in zit , en trekveren en rollen afstellen , en natuurlijk zorgen dat het materiaal goed is , met name de variateur en v-snaar (kun je meten)

een Leovinci sprinter loopt zeer goed op een std setup , mist goed afgesteld.

een sprinter maakt wel vrij veel geluid vind ik.

een andere vario is met deze uitlaat niet perse nodig als je originele niet versleten is.
 
Back
Top