minarelli horizontaal vario / koppeling vragen

Choempie

Well-Known Member
Ik wil een sport vario halen voor op mijn yamaha neos 2t

Ik heb een beetje rond gekeken op dit forum en zag dat de power 1 wel goed was... Kan die alleen nergens meer vinden, ze zeggen allemaal dat je nu de naraku vario geleverd krijgt. Is dit aan te raden of kan ik beter voor een andere vario gaan.

Natuurlijk is een polini of malossi vario erg goed. Maar heb ook gelezen dat die erg snel slijten. Zijn overigens ook duur, en voor mijn setup lijkt het neit dat je nou heeeeel veel verschil merkt tussen een goedkopere vario en een multivar.

Dus weet iemand of die naraku vario ook goed is? of misschien een andere betaalbare vario die het lekker doet?

En is zon hebo koppeling ook fijn om te hebben of is dat onnodig voor mijn setup?

en welke drukveer zou ik ongeveer moeten hebben, zat zelf te denken aan malossi geel

Mijn setup is:
Yamaha neos 2t 2005
DR70cc
17,5 carb
Sito + (Ben van plan een 2de hands yasuni r te scoren op marktplaats binnenkort)
Voor de rest is alles standaard, op rolletjes sproeiers enzo na.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Gewoon multivar van malossi pakken, desnoods 2de hands. Setje nieuwe geleiders erin en je hebt gewoon een prima vario. Ik heb nog nooit merkbare slijtage gezien op een multivar o.d.

Over die koppeling; voor jou setup is het niet nodig. Pas tegen de aluminium 50/70cc's zul je daar wat aan hebben. Zolang het lukt om je koppeling netjes afgesteld te krijgen, heb je geen andere koppeling nodig over het algemeen.

Suc6
 
Gewoon multivar van malossi pakken, desnoods 2de hands. Setje nieuwe geleiders erin en je hebt gewoon een prima vario. Ik heb nog nooit merkbare slijtage gezien op een multivar o.d.

Over die koppeling; voor jou setup is het niet nodig. Pas tegen de aluminium 50/70cc's zul je daar wat aan hebben. Zolang het lukt om je koppeling netjes afgesteld te krijgen, heb je geen andere koppeling nodig over het algemeen.

Suc6
Top bedankt!

heb inderdaad een multivar besteld, met een gele drukveer ook erbij.
 
Ik wil een sport vario halen voor op mijn yamaha neos 2t

Ik heb een beetje rond gekeken op dit forum en zag dat de power 1 wel goed was... Kan die alleen nergens meer vinden, ze zeggen allemaal dat je nu de naraku vario geleverd krijgt. Is dit aan te raden of kan ik beter voor een andere vario gaan.

Natuurlijk is een polini of malossi vario erg goed. Maar heb ook gelezen dat die erg snel slijten. Zijn overigens ook duur, en voor mijn setup lijkt het neit dat je nou heeeeel veel verschil merkt tussen een goedkopere vario en een multivar.

Dus weet iemand of die naraku vario ook goed is? of misschien een andere betaalbare vario die het lekker doet?

En is zon hebo koppeling ook fijn om te hebben of is dat onnodig voor mijn setup?

en welke drukveer zou ik ongeveer moeten hebben, zat zelf te denken aan malossi geel

Mijn setup is:
Yamaha neos 2t 2005
DR70cc
17,5 carb
Sito + (Ben van plan een 2de hands yasuni r te scoren op marktplaats binnenkort)
Voor de rest is alles standaard, op rolletjes sproeiers enzo na.

Vario misschien top performance? (die koppeling heeft verder geen zin op deze setup (alleen als je een veel hoger toerige setup gaat rijden)
Zoals een stage6 pro of hoger.
Post automatically merged:

Gewoon multivar van malossi pakken, desnoods 2de hands. Setje nieuwe geleiders erin en je hebt gewoon een prima vario. Ik heb nog nooit merkbare slijtage gezien op een multivar o.d.

Over die koppeling; voor jou setup is het niet nodig. Pas tegen de aluminium 50/70cc's zul je daar wat aan hebben. Zolang het lukt om je koppeling netjes afgesteld te krijgen, heb je geen andere koppeling nodig over het algemeen.

Suc6

Moet je na 30k een een liniaal op de hellings hoek leggen waar normaal de riem loopt.. Denk dat je dan schrikt hoe ongelijk die dan is.

En als de vario helemaal spiegel glad is is het ook niet goed. Dit kan allemaal de aandrijving/ gedrag motor beinvloeden.
 
Last edited:
Gewoon multivar van malossi pakken, desnoods 2de hands. Setje nieuwe geleiders erin en je hebt gewoon een prima vario. Ik heb nog nooit merkbare slijtage gezien op een multivar o.d.

Over die koppeling; voor jou setup is het niet nodig. Pas tegen de aluminium 50/70cc's zul je daar wat aan hebben. Zolang het lukt om je koppeling netjes afgesteld te krijgen, heb je geen andere koppeling nodig over het algemeen.

Suc6
Misschien ff lezen maat, zon koppeling maakt trouwens echt wel verschil. Is veel fijner finetunen zeker als je zon verstelbaar ding hebt, koppeling van 5 tientjes ofzo loont zicht echt wel.
 
Misschien ff lezen maat, zon koppeling maakt trouwens echt wel verschil. Is veel fijner finetunen zeker als je zon verstelbaar ding hebt, koppeling van 5 tientjes ofzo loont zicht echt wel.
Vind ik niet, met een ori cilinder krijg je geen slip op de strakste stand ofzo, met een giet 70 ook niet, een ovale p aluminium 70 ook niet. Pas tegen de vlinders en fluiters ga je je koppeling zo laat af moeten stellen dat dat niet gaat met een originele.
Tuurlijk het ziet er beter uit, maar nodig hebben en iets willen is niet hetzelfde.
Zelf heb ik vroeger ook gietjes gereden met stage6 mk2 koppelingen hoor, daar niet van hahaha
 
Vind ik niet, met een ori cilinder krijg je geen slip op de strakste stand ofzo, met een giet 70 ook niet, een ovale p aluminium 70 ook niet. Pas tegen de vlinders en fluiters ga je je koppeling zo laat af moeten stellen dat dat niet gaat met een originele.
Tuurlijk het ziet er beter uit, maar nodig hebben en iets willen is niet hetzelfde.
Zelf heb ik vroeger ook gietjes gereden met stage6 mk2 koppelingen hoor, daar niet van hahaha
Zoals het hoort dus, als je met alu cilinder de koppeling fatsoenlijk krijgt afgesteld… dan ben je wel een hele grote
 
Zoals het hoort dus, als je met alu cilinder de koppeling fatsoenlijk krijgt afgesteld… dan ben je wel een hele grote
Ik ga toch we een hebo koppeling kopen denk ik, net ff de orignele koppeling bekenen en zat gewoon niet veel vlees meer op. Kan ik net zo goed een hebo halen gelijk, kost iets duurder maar kan dan we gelijk makkelijker afstellen
 
Back
Top