Minarelli horizontaal stotterd

Daantje053

New Member
Hee ik heb een 50 cc quadtje gekocht vorigeweek met minarelli horizontaal maar hij liep niet heel fijn dus ik met een vriend van me alles goed schoongemaakt de carb etc cilinder niet opengehad maar nu sinds hij weer doet begint hij als ik gas geef heel erg te stotteren en komt niet in de touren het is een 17.5 mm carb
 
Advertisement - register to remove this

je zegt dat hij is schoongemaakt? maar de carb is niet los geweest?
haal de carb er eens af haal die eens los en maak hem GOED schoon, zelfde voor het luchtfilter. monteer m dan even en kijken of dat helpt.
 
Inderdaad carburateur zelf even helemaal open halen, met remmenreiniger de boel goed uitspuiten en daarna eventueel droog spuiten met de compressor. Maar kan ook vuiligheid vanuit je tank zijn. Brandstoffilter ook nog wel schoon?
 
Last edited:
Inderdaad carburateur zelf even helemaal open halen, met remmenreiniger de boel goed uitspuiten en daarna eventueel droog spuiten met de compressor. Maar kan ook vuiligheid vanuit je tank zijn. Brandstoffilter ook nog wel schoon?
Carb is echt helemaal goed schoon en er zit nu nieuw luchtfilter op
 
Een carburateur en toebehoren reinigen is best wel een klusje.
Demonteren en alle onderdelen, inclu sproeiers apart reinigen, kan wel in dezelfde container of bakje geplaatst, maar echt alles moet dus los!

Daarna goed schoonmaken en evt schoonblazen zoals aangegeven is in post #3.
Maar dan nog kan het zo zijn dat er een minuscuul stukje vuil is achtergebleven in bijvoorbeeld de hoofdsproeier.
Vaak is dit een stukje residu van de brandstofslang wat zich vastzet in de sproeier.

Als het stottert voor de powerband ligt het meestal aan de brandstoftoevoer.
Stotteren na de powerband is meestal een teken van te veel brandstof of de mengverhouding staat niet goed afgesteld.

Maar goed, om even bij de hoofdsproeier te blijven, welke maat zit er momenteel gemonteerd?
Standaard Quad, of toch wat sneller dan 45/50 km?
 
Last edited:
Back
Top