Minarelli Horizontaal komt langzaam op toeren.

TomKlerks2209

Tjoening
Hallo,

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn Yamaha Aerox uit 2009 langzaam op toeren komt. Eerst draaide je de gashendel om en vloog je vooruit, nu ineens (echt heel onverwachts ook) duurt het een goede 2 seconden voordat hij echt goed op toeren komt om daarna weg te rijden. Het was zondag gebeurt, in de middag ging alles prima, gas geven en weg racen, maar in de avond toen ik weg wilde gaan richting mijn werk kwam dus dat probleem... Wat kan dit zijn? Ik heb recent een nieuw luchtfilterelement erin gedaan, maar de hele dag reed ie goed dus dat zou toch niet het probleem kunnen zijn? Afstellen ligt het ook niet aan lijkt mij want zoals ik zei, overdag ging alles nog prima...

Ik heb de scooter nog niet zo lang, dus ik ben nog een beginnertje (onthoud dit :) )

Alvast ontzettend bedankt!

Met vriendelijke groet,

Tom Klerks


2009 Yamaha Aerox R
Standaard 50cc*
SitoPlus uitlaat
Standaard Carb*
Standaard Vario
Standaard Koppeling
(* betekent dat ik dit eigenlijk niet zeker weet)
 
Advertisement - register to remove this

Meestal is het zo dat de trekveren zorgen voor het uit stilstaan wegrijden.. probeer daar eens even naar te kijken. misshien is daar wat mis gegaan..
 
Het is een beetje alsof de cilinder er moeite mee heeft ipv iets qua afstelling. Ook als ik na een stukkie warm rijden de scooter stilzet (maar niet uitzet!) valt ie direct uit, terwijl hij voorheen prima stationair liep... Beetje gek dat dat plotseling gebeurt ook.
 
misschien wat vuil in de carb gekomen heb je tijdens dat je luchtfilter aan het vervangen was de scooter gestart zonder lucht filter? dan kan het namelijk zijn dat er wat vuil of in je carb of cilinder is gekomen. ik zou zeggen buddybak er uit en carb schoon blazen. gelijk ook even naar de hoofdsproeier kijken of je wel genoeg benz krijgt, en indien nodig stationair sproeier afstellen. Dit soort dingen gebeuren altijd plotseling man, shit happens