Minarelli horizontaal drukveer?

HupsieFlupsie

New Member
Hallo,

Ik heb pasgeleden een dr70 en een leovince TT uitlaat op mijn quad gezet. Natuurlijk opnieuw af gaan stellen, maar ik kom nu uit op een rode drukveer en 3.5 gram rollen. Trekt best goed op met een top van 75kmh. Ik denk dat er iets anders niet helemaal goed gaat, wat denken jullie?

Carb:
17.5mm dellorto sproeier 108
Racevario
Racekoppeling met rode trekveertjes
Standaard luchtfilter
 
Advertisement - register to remove this

Rollen zijn een tik te licht, probeer eens een gram meer?

hoe ziet je bougie eruit? 108 sproeier met een std luchtfilter is wel vet.
 
Hoi,
Als ik een gram meer of zelfs 2 gram meer dan heb ik een grote dip rond de 30-40 waardoor hij niet vol gas doortrekt. Nu met 3.5 is rijden rond de 20-30 bijna onmogelijk maar vol gas rijdt echt goed.

De bougie ziet er zelfs een beetje wit uit, ik heb wel de begrenzing uit het filter gehaald.
 
probeer eens een 82 sproeier
Ben je mal?
Post automatically merged:

Hoi,
Als ik een gram meer of zelfs 2 gram meer dan heb ik een grote dip rond de 30-40 waardoor hij niet vol gas doortrekt. Nu met 3.5 is rijden rond de 20-30 bijna onmogelijk maar vol gas rijdt echt goed.

De bougie ziet er zelfs een beetje wit uit, ik heb wel de begrenzing uit het filter gehaald.
Ja je moet ook je drukveer en trekveren op de rollen afstellen.....
 
Leovince TT is toch een 50cc uitlaat? Dat gaat volgens mij nooit 100% goed lopen met een 70cc cilinder.

Drukveer moet je gewoon de witte nemen, tenzij je merkt dat die nog iets te licht is.. Geel zou al genoeg moeten zijn.

Rolletjes inderdaad rond de 4,5 -4,7 grams

Sproeier moet je gewoon proberen.. Misschien 86 of zo.
 
Van die leovince klopt, is ook meer een testpijp voor het omlassen, ik dacht als alles nou lekker rijdt kan ik altijd nog een Yasuni R omlassen ofzo.

Maar hoe komt het dan dat hij nu met zo'n grote sproeier en zware drukveer wel "redelijk" rijdt?

Ik ga vanmiddag sproeier 86 erin doen en andere drukveer, ik hou jullie op de hoogte!
 
Ik heb de setup getest met een gele drukveer en 4.5g rollen en sproeier 85, 86 had ik niet liggen. Maar er zat totaal geen kracht in, top lag rond de 45-50 max.
Andere tips? Misschien is er iets kapot?
 
Wat is er mis met die eerste afstelling dan? Want 75 is niet verkeerd voor zo'n quadje of zie ik het verkeerd? Leovince zijn sowieso niet bepaald snelle uitlaten en zeker niet op een 70cc. Of had je verwacht dat het sneller ging?
 
Sneller had ik niet verwacht, ik verwachtte alleen niet dat die combinatie "goed" zou zijn, met zo'n zware drukveer en lichte rollen. Ik hou voorlopig die afstelling dan maar zitten, de tijd zal me leren of het goed was of niet. Iedereen bedankt voor zijn tips in ieder geval!
 
Als het goed is is het goed, zal niet zijn dat je over 500km ineens de boel zou moeten veranderen. En vergeet niet dat zo'n quad wat zwaarder zal.zijn dan een aerox oid en dus de afstelling daarom.ook nogal.kan verschillen
 
Back
Top