minarelli horizontaal carburateur voor 50/70cc

hallo allemaal, recent mijn chinese scooter omgeruilt voor een project aerox. hij loopt momenteel niet goed en ik moet toch de carbarateur spruitstuk vervangen en hem schoonmaken, maar ik ga toch een 70cc kit monteren dus welke carbarateur raden jullie aan? ik dacht aan zo iets


Ik ben zelf wel blij met mn top performance cilindertje. K trek de meeste 70ccrs er uit. En me cilinder zit er al behoorlijk lang onder.
 
Soms hebben die goedkope onderdelen ook best een prima kwaliteit, dus waarom zou je dan meer betalen?

36 euro voor een carburateur is erg goedkoop en dan kan je best een gokje wagen. Misschien werkt ie prima, in het ergste geval moet je alsnog een Polini of Keihin kopen.
Ik weet niet hoe jou financiele situatie is natuurlijk maar ik zou die 36 euro dan liever ergens anders insteken, dan een gokje wagen met een carburateur. Als het daar fout mee gaat en het spul naait vast ben je nog veel meer kwijt he. En dat hebben mensen pas door wanneer het al genaaid is. Maakt mij verder niet uit hoor, alleen ik weet ook uit mn eigen ervaringen dat wanneer je net een scooter hebt gekocht en er een andere grotere carb onder moet dat je niet altijd het geld zo hebt liggen om 120 euro voor een Polini uit te geven. Maar dan heb je al helemaal niet het geld een revisie te moeten laten doen voor 400 euro. En dan heb je helemaal niks meer.

En ik moet de eerste scooter hier nog op de bank krijgen met een imitatie carb die je fatsoenlijk aan de praat krijgt
 
Om mijn financiële situatie hoef je je geen zorgen te maken hoor. Ik vind het alleen leuk om goedkope onderdelen te testen. Ik rij Kymco 4T en dat is toch weer heel anders dan een 70cc Aerox. Daar hoef je de originele Keihin carb pas te vervangen als je naar 90cc gaat...
 
Om mijn financiële situatie hoef je je geen zorgen te maken hoor. Ik vind het alleen leuk om goedkope onderdelen te testen. Ik rij Kymco 4T en dat is toch weer heel anders dan een 70cc Aerox. Daar hoef je de originele Keihin carb pas te vervangen als je naar 90cc gaat...
goedkope 4 taktjes zijn altijd grappig
 
Hoezoo ???? Wat is er mis met mijn Peusjooo???? heb dat ding al 9 jaar geloof ik .
Ja maar peugeot staat meestal wel bekend om iets betere kwaliteit. Maar k heb altijd met die gy6 blokken gezeik. Me minarelli blokje doet 't perfect. Ondanks die bloklagers dan maar dat staat er los van.
 
Ja maar peugeot staat meestal wel bekend om iets betere kwaliteit. Maar k heb altijd met die gy6 blokken gezeik. Me minarelli blokje doet 't perfect. Ondanks die bloklagers dan maar dat staat er los van.
Mijn Sym orbit heeft de afgelopen 4 jaar al 22k gelopen teller staat nu op 29.911 en is al 13 jaar oud. Historie gezien nooit reparaties gehad toen ik hem kocht (langs de dealer gereden), ikzelf heb ook nooit iets hoeven repareren.
Ik ben wel zo'n idioot die orbit 1's bekijkt langs de weg op km stand hoogste die ik heb gezien 54k, vraag ook aan mensen die ik zie die er een hebben met hogere km stand(toen mijne nog vrij laag was) of ik iets kan verwachten, niks eigenlijk.

Bij mij op het blok op de carter staan meerdere sym merkjes, het zou mij eigenlijk niets verbazen dat een gy6 blok zo goed is als de scooterfabricant/opdrachtgever er voor wilt betalen.
 
Mijn Sym orbit heeft de afgelopen 4 jaar al 22k gelopen teller staat nu op 29.911 en is al 13 jaar oud. Historie gezien nooit reparaties gehad toen ik hem kocht (langs de dealer gereden), ikzelf heb ook nooit iets hoeven repareren.
Ik ben wel zo'n idioot die orbit 1's bekijkt langs de weg op km stand hoogste die ik heb gezien 54k, vraag ook aan mensen die ik zie die er een hebben met hogere km stand(toen mijne nog vrij laag was) of ik iets kan verwachten, niks eigenlijk.

Bij mij op het blok op de carter staan meerdere sym merkjes, het zou mij eigenlijk niets verbazen dat een gy6 blok zo goed is als de scooterfabricant/opdrachtgever er voor wilt betalen.
Nee het lijkt allemaal goed snap ik ook. Ik had een blok waar 200000 km op stond nou dat was leuk voor 2 weken toen was me krukas naar de knoppen.
 
De ervaring ontbreekt je merk ik, succes

Of hij heeft nooit met originele gereden.. En schijnbaar is het dan normaal voor hem geworden om een DMP onderdeel binnen 1 maand (als die de 3 weken haald) zo in de prullenbak zien te verdwijnen.. Nou dan zal die vast wel veel stress hebben.. Als na zo veelste keer de scooter ermee op houd en weer eens even lekker 20km een fijne wandeling mag maken..

Uiteraard wil ik niet super negatief doen over DMP, anders staat dit wellicht zo stom.. Alleen de remblokjes zijn nog wel oke (dingen die van zich zelf toch al verslijten.. (maar een cilinder, krukas, of carburateur, of iets elektrisch, blijf daar liever daar van weg.
Ook beplating past slecht en is zo kapot.
Post automatically merged:

Soms hebben die goedkope onderdelen ook best een prima kwaliteit, dus waarom zou je dan meer betalen?

36 euro voor een carburateur is erg goedkoop en dan kan je best een gokje wagen. Misschien werkt ie prima, in het ergste geval moet je alsnog een Polini of Keihin kopen.

Na 50 keer een gokje te wagen, komt het eindbedrag je wel heel duur te staan.. Wetende dat als je de originele had genomen was je , ja meer kwijt.. Maar aan de eind van de streep was het toch goedkoper.
Post automatically merged:

peugeot is even slecht als chineze zooi

Zelfde je eigenlijk zegt, dat de eifeltoren eigenlijk een slappe piemol is. (slaat ook nergens op)
En anders zou ik wel graag van je willen weten wat jij slecht vind?
 
omdat?

also chineze zooi is niet een zo slecht, mischien kapwerk etc etc, maar motorisch imo kunnen ze heel wat hebben, mits je gewoon de olie beurtjes doet etc niks mis mee.
mijn ervaring met chineze scooters is dat ze al gaan aanlopen en breken als je ze verkeerd aankijkt, zelfs als je voorzichtig doet moeten elke 86 meter je kleppen gesteld worden
Post automatically merged:

Of hij heeft nooit met originele gereden.. En schijnbaar is het dan normaal voor hem geworden om een DMP onderdeel binnen 1 maand (als die de 3 weken haald) zo in de prullenbak zien te verdwijnen.. Nou dan zal die vast wel veel stress hebben.. Als na zo veelste keer de scooter ermee op houd en weer eens even lekker 20km een fijne wandeling mag maken..

Uiteraard wil ik niet super negatief doen over DMP, anders staat dit wellicht zo stom.. Alleen de remblokjes zijn nog wel oke (dingen die van zich zelf toch al verslijten.. (maar een cilinder, krukas, of carburateur, of iets elektrisch, blijf daar liever daar van weg.
Ook beplating past slecht en is zo kapot.
Post automatically merged:



Na 50 keer een gokje te wagen, komt het eindbedrag je wel heel duur te staan.. Wetende dat als je de originele had genomen was je , ja meer kwijt.. Maar aan de eind van de streep was het toch goedkoper.
Post automatically merged:



Zelfde je eigenlijk zegt, dat de eifeltoren eigenlijk een slappe piemol is. (slaat ook nergens op)
En anders zou ik wel graag van je willen weten wat jij slecht vind?
ik heb op van alles gereden, als chineze zooi werkt dan werkt t even goed als echt spul, zoniet stuur je het terug en koop je iets echts
 
Back
Top