minarelli horizontaal carburateur voor 50/70cc

kikkerman

Member
hallo allemaal, recent mijn chinese scooter omgeruilt voor een project aerox. hij loopt momenteel niet goed en ik moet toch de carbarateur spruitstuk vervangen en hem schoonmaken, maar ik ga toch een 70cc kit monteren dus welke carbarateur raden jullie aan? ik dacht aan zo iets

 
Advertisement - register to remove this

Wees wijs , Koop een Polini , of een Dellorto Carburateur.
Polini is zeer fijn af te stellen .
Die goedkope Imitatie troep is lastig of niet of nauwelijks goed af te stellen.
 
Die goedkope Imitatie troep is lastig of niet of nauwelijks goed af te stellen.

Mee eens, echter is PWK nou niet echt imitatie troep!
Vroeger veel op o.a. motorcrossers gereden en daar was dit type carburateur geen vreemde eend in de bijt...
Het echte merk is eigenlijk Keihin wat ook al heel lang meedraait in de carburateurwereld.

PWK was/is een serie van Keihin.. Net zoals de PHBG een serie is van het merk Dellorto bijvoorbeeld.

Ter info, zie ook:

 
Dellorto 21 phbg ( die was op soortgelijke minarelli zal passen) is echt een pijn om af te stellen om wat voor reden dan ook, polini cp daarentegen is heel gebruikersvriendelijk
 
Mee eens, echter is PWK nou niet echt imitatie troep!
Vroeger veel op o.a. motorcrossers gereden en daar was dit type carburateur geen vreemde eend in de bijt...
Het echte merk is eigenlijk Keihin wat ook al heel lang meedraait in de carburateurwereld.

PWK was/is een serie van Keihin.. Net zoals de PHBG een serie is van het merk Dellorto bijvoorbeeld.

Ter info, zie ook:

Ik ken die PWK niet , vandaar .
Ik heb van mijn 12e tot en mijn mijn 25e Jaar Motorcross gereden , (wedstrijden, voornamelijk Z_H ) ,laatset jaren Yamaha 125 Cc ,250 CC .
daar zat Keihin op, dat ken ik wel , van af mijn 15e al het sleutel en Revisie werk zelf gedaan .
Maar goed , dat is een ander verhaal .
Ik kom al een aantal jaren bij Fred Motoren, die zeggen ook , goedkoop is vaak duurkoop , er word ook misleidend geadverteerd , zoals ... Dellorto look a Like, is gewoon Imitatie troep. wel een leuke prijs ... maar... niet aan beginnen.
 
Wees wijs , Koop een Polini , of een Dellorto Carburateur.
Polini is zeer fijn af te stellen .
Die goedkope Imitatie troep is lastig of niet of nauwelijks goed af te stellen.
ik weet dat de kwaliteitscontrole op zioets minder is maar 70% van de keer is het wel goed en ik verdien niet al te veel dus ik vind dat wel prima voor hoe veel het minder kost :) maar ik kijk wel nog naar wat andere opties
 
hallo allemaal, recent mijn chinese scooter omgeruilt voor een project aerox. hij loopt momenteel niet goed en ik moet toch de carbarateur spruitstuk vervangen en hem schoonmaken, maar ik ga toch een 70cc kit monteren dus welke carbarateur raden jullie aan? ik dacht aan zo iets

https://www.k-parts.nl/carburateur-dmp-21-mm-phbg-kabelchoke.html
deze ziet er goed uit. dmp is uit mijn ervaring altijd wel goed
 
Heb soms aandelen in DMP ?????
rustig aan man er is een reden dat er een markt is voor kopie carburateurs, en dat mensen ze kopen
Post automatically merged:

rustig aan man er is een reden dat er een markt is voor kopie carburateurs, en dat mensen ze kopen
vroeg alleen maar om advies naar een goede goodkope optie
Post automatically merged:

Heb zelf deze op mijn Aerox zitten. Heb de 24mm variant gekozen. Zit nu sproeier 135 in.
waar heb je je spruitstuk vandaan?
 
rustig aan man er is een reden dat er een markt is voor kopie carburateurs, en dat mensen ze kopen
Post automatically merged:
De reden dat die carburateurs uberhaupt verkopen is omdat het tegenwoordig bij de snotapen niks meer mag kosten.... extra setje rollen of 3 extra sproeiers is vaak al te veel moeite. En vervolgens komt 80% van de namaakrommel hier terecht en kunnen wij weer gaan uitleggen dat je zo'n ding veel moeilijker krijgt afgesteld en dat ze uiteindelijk net zoveel kwijt zijn aan sproeiers en onderdelen om het nog een beetje gangbaar te krijgen dat ze net zo goed meteen een Polini hadden kunnen kopen. Had hoop tijd en gevloek gescheeld voor de koper...

En zolang al die kindertjes van hun matties op het schoolplein die broodje aap verhalen horen over de achterneef van de bakker zn buurjongen die ook zo'n ali express carb heeft en 120 rijd en dat word geloofd dan worden die bami-carbs wel verkocht....
 
Soms hebben die goedkope onderdelen ook best een prima kwaliteit, dus waarom zou je dan meer betalen?

36 euro voor een carburateur is erg goedkoop en dan kan je best een gokje wagen. Misschien werkt ie prima, in het ergste geval moet je alsnog een Polini of Keihin kopen.
 
rustig aan man er is een reden dat er een markt is voor kopie carburateurs, en dat mensen ze kopen
Post automatically merged:


vroeg alleen maar om advies naar een goede goodkope optie
Post automatically merged:


waar heb je je spruitstuk vandaan?
Er is een reden dat die carbs verkopen en die reden is stommiteit van de consument, net zoals dat met meer producten gaat.
 
Back
Top