Minarelli horizontaal 50cc LC maximale cilinder tempratuur

Hey mensen,

De scooter is af (Beta ark LC 2005). Ben hem nu aan het inrijden ik merk alleen nu vandaag met 23 graden buiten dat het blok zo op 90c zit als ik een stukje wat meer(vol) gas geef... Dit lijkt me niet goed??
Wat is normaal wat moet ik verwachten en wat mag die maximaal worden? Toen ik naked met hem ging rijden en alles vast had gezet met ducktape merkte ik dat hij ook veel minder warm werd met rijden, misschien maximaal 80c. Meer CFM luchtstroom door 0 plastic kappen..

Ik heb deze cilinder

Deze digitale temperatuur meter heb ik erop. Hij zit in de cilinder kop geschroefd zowat naast de bougie omdat ik niet mijn nieuwe radiatorslang wilde kapot knippen..

90 graden is bij een auto de ideale temperatuur, maar dit is geen auto.. Plus normaal zit de temperatuur sensor in de radiator en niet in de kop.
Koelsysteem had ik helemaal ontlucht met een vacuümpomp boven op de cilinder waar normaal je de carburateur verwarming op aansluit.

Misschien nog een keer goed ontluchten, of zijn de metingen verwacht en mag hij gewoon alleen niet boven die 90c uit komen?
Wat ik bedoel is als de kop 90c is dan zit de koelvloeistof toch al bijna op het kookpunt of blijft het lager omdat het er meteen langs gepompt blijft worden en door de radiator gaat. Wat is nu de beste plek voor de temp sensor in de head of in de radiator?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top