Minarelli hori lc Komt niet in powerband

Tedje

New Member
Ik heb sinds vandaag een sito plus op een voor de rest compleet originele malaguti f12r lc uit 2012. Nou mijn probleem:
Als de scooter op het standaard een beetje heeft gelopen en je daarna wegrijd loopt hij mooi en trekt hij zeer goed met veel toeren in de powerband, maar als je dan 1x het gas los laat en weer gas geeft blijft hij onder de powerband hangen en komt hij amper vooruit. Totdat hij uiteindelijk toeren begint te maken bij de 45kmh door de varioring en dan schiet hij weer in de powerband en gaat hij weer als een speer.
Er liggen 3.5 gram rollen in met een witte malossi drukveer.
Zou dit door carb afstelling kunnen komen of door vario afstelling?
 
Advertisement - register to remove this

Een sito plus komt normaliter best wel in de buurt v.w.b. de powerband van de originele uitlaten op de Mina (en replica) motorblokken.
De rollen van 3,5 gram vind ik dan ook erg licht. Drukveer is niet zo'n probleem, witte is maar een fractie sterker dan de originele.
Minarelli heeft normaliter 6,5 gram maar omdat de motor (waarschijnlijk) van CPI is, kan het ook 6,2 zijn.

Ik denk dat de rollen veel te licht zijn en dat de carburateur afgesteld dient te worden.
Met een warme motor kun je het best de carburateur afstellen qua luchtmeng en stationair toerental.
 
Back
Top