Minarelli hor sproeier..

Hoi, ik heb sinds kort een 70cc op mijn minarelli horizontaal. Nou is dat puur omdat mijn oude cilinder was warm gelopen en ik geen zin had om daarvoor een nieuwe zuiger te kopen en de cilinder te laten honen. Er zit dus ook nog een originele uitlaat op met een 12mm carburateur, ik had toevallig nog sproeiertje 82 liggen dus die heb ik er maar even in gedaan, dat is namelijk altijd beter dan sproeiertje 78 die er eerst in zat. Nou vroeg ik mij af met welke maat sproeier ik het best kan beginnen met afstellen… Ik vind het maar moeilijk om aan de bougie te zien of hij te arm of te rijk loopt, en uiteraard is het voor het inrijden natuurlijk beter om een maatje grotere sproeier erin te doen. Kan iemand mij helpen die hetzelfde heeft gedaan? Vriendelijke groet.
 
Advertisement - register to remove this

Voor een 70cc is een 12mm carb. veel te klein. Heb zelf ook een mtx 70cc en daar zit 18mm op. Raad dus aan om een grotere carburateur te halen en dan kijken hoe dat loopt. Op basis daar van kun je kijken of je een grotere of kleinere sproeierset moet halen.
 
Voor een 70cc is een 12mm carb. veel te klein. Heb zelf ook een mtx 70cc en daar zit 18mm op. Raad dus aan om een grotere carburateur te halen en dan kijken hoe dat loopt. Op basis daar van kun je kijken of je een grotere of kleinere sproeierset moet halen.
Oké, dankjewel. Denk je dan niet dat de uitlaat zegmaar in de weg gaat zitten? Die is dan namelijk nog origineel en dan met een 70cc en dan dus bijvoorbeeld een 17,5mm carburateur… Een snelle uitlaat word namelijk moeilijk, die moet ik dan opmaat gaan maken. Het gaat namelijk om een quad met een minarelli horizontaal blok eronder.
Post automatically merged:

Oké, dankjewel. Denk je dan niet dat de uitlaat zegmaar in de weg gaat zitten? Die is dan namelijk nog origineel en dan met een 70cc en dan dus bijvoorbeeld een 17,5mm carburateur… Een snelle uitlaat word namelijk moeilijk, die moet ik dan opmaat gaan maken. Het gaat namelijk om een quad met een minarelli horizontaal blok eronder.
2E0CBB61-8E19-40CA-B614-42AC38FC3FFD.jpeg
Dit is de bougie nu met sproeier 81.. Lijkt best prima toch? Met sproeier 78 was hij namelijk echt lichtbruin dus veel te arm.
 
Oh sorry ik begreep dat t om je honda mtx ging Leek me al gek met een minarelli blokje.
Uitlaat moet je even kijken hoe dat gaat lukken, als je je carburateur aan een rubberen uiteind hebt dan kun je m nog een beetje wegfroemelen
Voorbeeldje: 1665387350536.png

Bougie ziet er niet verkeerd uit, gewoon even naar het schema kijken. in het echt is het beter te vergelijken als op de foto.
 
Back
Top