This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

minarelli hor. pasmaken op Honda.

  • Thread starter Thread starter Erikja
  • Start date Start date
E

Erikja

Guest
Hallo,
Ik wil een polini evo ac cilinder op mijn Honda x8r. Van een piaggio schijnt het makkelijk pas te maken te zijn, maar een evo ac van piaggio ben ik allang naar opzoek maar kan hem maar niet vinden.
Wel kreeg ik er één van mina aangeboden.
Is dat veel meer werk/moeilijker pas te maken dan 1 van piaggio? En hoe zit dat met de krukas(Malossi rhq)? Moet die dan van een honda of een mina?
Ik heb er nog geen ervaring mee, dus als het echt lastig is laat ik wel doen (Waar kan dat?)


bvd
 
kijk naar je pen maat, wss pen 12, en gewoon kwestie van het shirt van de cilinder pas maken en de porten groter maken.
 
Nou de rhq is pen 12 dus dat is goed. Dat hemd pasmaken en poorten bewerken zie ik niet echt zitten (Of er moet ergens een echt goede tutorial zijn).
En weet iemand waar ik dit dan kan laten doen? (omgeving Tiel, maar kan evt een stuk rijden)
En kan iemand een indicatie geven van de prijs voor het pasmaken? Ik heb geen idee in welke richting ik moet denken(Een paar tientjes of een paar honderd euro?)
 
hmm bezoek een metaal bedrijf of ga een tutorial zoeken opt forum, het is gewoon een kwestie van cilinder poorten overzetten op je carter, maar vraag ff aan een prof, brommerboer ofzo, het kan wel mijn broer hebt ook gedaan met polini evo 70 LC van piaggio naar mina hori.
 
Je kan beter gewoon een (snelle) 70cc voor honda halen dan eentje van mina willen bewerken denk ik, met name als je zegt "dat je het bewerken van het hemd niet ziet zitten". Pasten cilinders van peugeot niet ook (nagenoeg) direct in een honda blok?
 
Van een peugeot past bijna metteen ja, maar daar zijn ook niet echt goede cilinders voor te krijgen. En ik wil gewoon graag een evo rijden.
Zelfdoen zie ik niet echt zitten nee, tenzij er een goede tutorial ergens te vinden is. Maar als die er niet is, laat ik het gewoon doen, dat zal wel wat kosten, maar ik heb het er wel voor over.
 
voor dat geld kun je toch beter een andere scooter kopen ?

of je zoekt de uitdaging en probeert het zelf
 
voor dat geld kun je toch beter een andere scooter kopen ?

of je zoekt de uitdaging en probeert het zelf

Je hebt eigenlijk gelijk ook, ik ga het zelf proberen. Met wat voor gereedschap raden jullie mij aan de poorten gelijk te maken?
En ik heb al uitgebreid gegoogled en hier de search gebruikt maar ik kon echt niks vinden waar ik wat aan heb:? Weet hier iemand een pagina waar het netjes word uitgelegd?
 
Niets persoonlijks maar als je moet vragen welk gereedschap je hiervoor nodig hebt weet ik niet of je er wel verstandig aan doet aan zoiets te beginnen, de cilinder die je wil bewerken zal ook niet goedkoop zijn. Met het pasmaken ben je nog maar bij stap1. Je hebt ook een andere vertanding en vario nodig om maar wat te noemen (gezien je een Honda scooter hebt)
 
Ik zal mijn vraag duidelijker stellen: Wat voor merk dremel kan ik het beste gebruiken, ik heb er geen dus ik zal er 1 moeten kopen. Ik vind het jammer dat hier op dit forum (Zo ervaar IK het iig) vaak gelijk gezegd word dat iemand iets niet moet doen/ moet laten doen of iets wat hierop lijkt. Iedereen hier is ooit aan het sleutelen begonnen en voordat je ergens ervaren in bent moet je het toch een keer voor het eerst doen. Door dingen fout te doen en daarvan te leren kun je het uiteindelijk.
Ik heb nog geen ervaring met een cilinder pasmaken, maak door hier vragen te stellen en dingen te lezen krijg ik wel ervaring hiermee. En voor het proberen pak ik gewoon een goedkope/versleten cilinder, dan is het niet erg als ik iets verkeerds doe.
Iedere profvoetballer heeft ooit zijn eerste wedstrijd gespeeld, als er tegen alle jonge jochies word gezegd dat ze beter niet kunnen gaan voetballen omdat ze niet metteen de beste zullen zijn, hebben we over een paar jaar geen profs meer..

Dit is geen aanval/opmerking tegen jou persoonlijk hoor Lodewijk, jij zegt het normaal in tegenstelling tot sommige die naar iedereen die een vraag stelt gaat antwoorden dat ze het beter kunnen laten doen of helemaal niet moeten doen, omdat ze het toch niet zelf kunnen.

En ontopic, ik heb een langere vertanding dan de orginele, 1 van Malossi genomen. De overbrenging heb ik nog niet maar ik dacht aan een overrange setje van een piaggio.(Dit past met een paar kleine aanpassingen, hier heb ik al ervaring mee). Als dit achteraf te overdreven blijkt te zijn, zijn er genoeg andere goede vario's/koppelingen voor Honda/piaggio. De ontsteking is een hpi die er voor honda is en mijn c20 heb ik de bocht en de ophanging al veranderd woordoor hij ook perfect past.
Vind het leuker om orgineel te zijn met een snelle honda dan de zoveelste mina/piaggio rijder, daar zijn ontelbaar veel onderdelen voor om hem zonder moeite hard te laten lopen, daar vind ik niks aan.


En ik zal wel weer happen blabla maar ik erger me gewoon kapot eraan..
 
HAP HAP HAP :+

Nee ik meende het wel, omdat ik kan niet zien hoever jouw ervaring of uberhaubt technische kennis zeg maar reikt. Als ik dan een vraag zie als "met welk gereedschap, is er een tutorial" dan krijg ik de indruk dat zoiets niet voor jou is weggelegd. Gewoon een kwestie van niet weten hoeveel jij wel en niet (al) kan, ik ken je immers niet.

Ontopic, als je alleen de poorten moet bewerken kan dat wel met een dremel ja, welke maakt niet zoveel uit, ik zou er eentje kiezen met veel hulpstukjes, praktisch.. Als je een stuk van het hemd moet afdraaien zou ik dat machinaal (laten) doen. Leuk dat er weer eens iemand wat snels van een honda wil maken, heb er zelf ook nog eentje in de schuur staan waar nog wat mee moet gebeuren. Maak je ook een project pagina?
 
Last edited:
Een project wil ik wel doen, maar dan wil ik eerst wat verder zijn. Het gaat allemaal beetje bij beetje, heb meerdere dingen die geld kosten op het moment
En ik ben er nog niet helemaal uit onder welke scooter dit blok komt. Mijn straatx8r zowieso niet dus als ik een andere scooter tegenkom is dat ook nog mogelijk.
Voor het hemd ga ik dan maar zoeken naar een metaalbewerkingsbedrijf, ik beschik niet over machines die dat kunnen. De poorten heb ik al bekeken, dat moet lukken.
Ondertussen maak ik wel foto's voor evt een projectpagina in de toekomst.


En als je het zo zegt komt het gewoon wat leuker over. Ik kom hier dan al wat langer en ben wel wat gewend maar ik denk dat nieuwe leden hierdoor wel worden afgeschrikt.
 
zeker 1tje kopen die je in een stopcontakt moet steken wij hebben zoon oplaadbare en die dingen zijn niks waard (ding staat meer op te laden dan dat er mee gewerkt kan worden.)