This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

minarelli hor. pasmaken op Honda.

  • Thread starter Thread starter Erikja
  • Start date Start date
E

Erikja

Guest
Hallo,
Ik wil een polini evo ac cilinder op mijn Honda x8r. Van een piaggio schijnt het makkelijk pas te maken te zijn, maar een evo ac van piaggio ben ik allang naar opzoek maar kan hem maar niet vinden.
Wel kreeg ik er één van mina aangeboden.
Is dat veel meer werk/moeilijker pas te maken dan 1 van piaggio? En hoe zit dat met de krukas(Malossi rhq)? Moet die dan van een honda of een mina?
Ik heb er nog geen ervaring mee, dus als het echt lastig is laat ik wel doen (Waar kan dat?)


bvd
 
kijk naar je pen maat, wss pen 12, en gewoon kwestie van het shirt van de cilinder pas maken en de porten groter maken.
 
Nou de rhq is pen 12 dus dat is goed. Dat hemd pasmaken en poorten bewerken zie ik niet echt zitten (Of er moet ergens een echt goede tutorial zijn).
En weet iemand waar ik dit dan kan laten doen? (omgeving Tiel, maar kan evt een stuk rijden)
En kan iemand een indicatie geven van de prijs voor het pasmaken? Ik heb geen idee in welke richting ik moet denken(Een paar tientjes of een paar honderd euro?)
 
hmm bezoek een metaal bedrijf of ga een tutorial zoeken opt forum, het is gewoon een kwestie van cilinder poorten overzetten op je carter, maar vraag ff aan een prof, brommerboer ofzo, het kan wel mijn broer hebt ook gedaan met polini evo 70 LC van piaggio naar mina hori.
 
Je kan beter gewoon een (snelle) 70cc voor honda halen dan eentje van mina willen bewerken denk ik, met name als je zegt "dat je het bewerken van het hemd niet ziet zitten". Pasten cilinders van peugeot niet ook (nagenoeg) direct in een honda blok?
 
Van een peugeot past bijna metteen ja, maar daar zijn ook niet echt goede cilinders voor te krijgen. En ik wil gewoon graag een evo rijden.