Minarelli eerste 5sec.

Sluipgeit

New Member
Hallo,

Ik heb een Aerox met:

Stage 6, 70cc (47,6)
20mm Delorto carb.
Powerfilter
Overrange koppeling van Stage 6
3,8gr. Gewichten
Gele drukveer
Rode trekveertjes (op het strakst afgesteld)
Giannelli (R1) uitlaat

Het probleem is dat hij/zei in de eerste paar meter gewoon niet op toeren komt... Ik heb een filmpje gemaakt:


Wat kan ik eraan doen dat ik wel beter op toerental kom zodat hij wel direct optrekt zodra ik gas geef?

Mvg...
 
Advertisement - register to remove this

Koppeling grijpt veel te vroeg aan.
Kan 1 van de twee zijn;
- Koppeling versleten
- Trekveren veel te slap

nee dat is het totaal niet! Je hoort die scooter duidelijk haperen en stotteren. Waarschijnlijk te grote sproeier. Inderdaad even kijken naar de bougie. Die zal wel zwart zijn. Dan is inderdaad je sproeier (een stuk) te groot
 
nee dat is het totaal niet! Je hoort die scooter duidelijk haperen en stotteren. Waarschijnlijk te grote sproeier. Inderdaad even kijken naar de bougie. Die zal wel zwart zijn. Dan is inderdaad je sproeier (een stuk) te groot
Er zit nu een 95 in... En ga nu zo een 80 erin doen, iemand suggesties voor andere maat?
 
80 lijkt me wat klein voor een snelle 70 cilinder met powerfilter . Maar probeer het gewoon .niet te lang rijden want als de sproeier TE klein is heb je kans op schade ..denk aan zuiger en cilinder of nog erger .
 
Ok heb er nu een 80 sproeier in zitten en hij doet het helemaal goed ik MOET er een powerfilter op hebben want als ik de gewone/standaard filterbox met Malossi binnenfilter installeer krijgt hij niet genoeg lucht dat is dan wel weer jammer... Het maakt zoveel kabaal die powerfilters
Post automatically merged:

80 lijkt me wat klein voor een snelle 70 cilinder met powerfilter . Maar probeer het gewoon .niet te lang rijden want als de sproeier TE klein is heb je kans op schade ..denk aan zuiger en cilinder of nog erger .
Maar ik tank mengsmering ... Maak het zelf 1 op 40 want ik heb het olie pompje er helemaal tussenweg gehaald tevens de electrische start ... Maar ik moet zeggen dat die met deze 80 sproeier aardig rookt stationair.... Teveel olie maar ik denk dat 1:50 weer te weinig is?
 
Ok heb er nu een 80 sproeier in zitten en hij doet het helemaal goed ik MOET er een powerfilter op hebben want als ik de gewone/standaard filterbox met Malossi binnenfilter installeer krijgt hij niet genoeg lucht dat is dan wel weer jammer... Het maakt zoveel kabaal die powerfilters
Post automatically merged:


Maar ik tank mengsmering ... Maak het zelf 1 op 40 want ik heb het olie pompje er helemaal tussenweg gehaald tevens de electrische start ... Maar ik moet zeggen dat die met deze 80 sproeier aardig rookt stationair.... Teveel olie maar ik denk dat 1:50 weer te weinig is?
Maakt niet uit of je op mengsmering rijdt. Een te kleine sproeier is altijd slecht ,je olie komt ook door je sproeier als je zelf mengt dus een te kleine sproeier is te weinig koeling En smering.....kans op schade dus .

Ik doe 1 op 40 ..dan maar lekker roken .
Bij normale setup zou 1 op 50 moeten voldoen.

Wat je qua geluid nog kan proberen is je originele luchtfilter opofferen door er extra gaten in te boren.
Maar het is meestal kiezen of delen wat dat betreft. Op scooter race evenementen rijden ze allemaal met powerfilter.
 
Last edited:
Back
Top