Minarelli dmp 17.5mm handchoke

Hallo allen.
Ik ben een aprillia rs50 aan het terugvoeren. Ik heb nu een nieuwe carburateur gekocht (carburateur DMP 17.5 mm minarelli handchoke) hierop zitten de aansluitingen voor benzine, olie, vacuüm en koelvloeistof in en uit. De oliepomp is niet aangesloten en hij loopt op mengsmering. De benzine zit aangesloten en voor de rest niks. Moet ik perse iets anders aansluiten om te werken? Of kan ik ze afdichten? Want ze pakken allemaal valse lucht nu. Kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Afdichten:
carb.jpg

Dmp imitatie carburateurs blijf ik persoonlijk ver van weg. Is echt rommel.
17.5 Dellorto is betere investering ;)
 
1. Vacuüm. Niet afdichten dus
3. Olie. Maar je hebt mengsmering, afdichten hoeft niet ivm valse lucht.

Als die Dmp nu valse lucht trekt kan het zomaar zijn dat het aan de kwaliteit vd carburateur zelf ligt en niet eens aan de aansluitingen. Ik heb eerder Dmp carbjes weg kunnen gooien vanwege slechte fabriekssetting. Het is waardeloos spul.
 
Ik heb alles afgedicht wat ik moet afdichten. Nogsteeds krijgt hij constant te veel lucht. Hij blijft rond de 6 a 7 duizend toeren hangen en schiet uit de uitlaat. Kan dit aan de ontsteking liggen?
 
Ja en ik had dus precies hetzelfde met Dmp 17.5 e-choke Minarelli... Deze dingen zijn gewoon niet af te stellen door slechte fabriekssetting. Ik dacht, ah lekker goedkoop 4 tientjes ipv €60 voor een Dellorto. Ik heb me hele dag kapot lopen te frustreren waarom geen enkele sproeier werkt in die rommel. Hij liep zo onregelmatig wat ik ook probeerde, op lucht was waardeloos af te stellen. Blijf gewoon vandaan van Dmp: goedkoop=duurkoop.
 
Ja en ik had dus precies hetzelfde met Dmp 17.5 e-choke Minarelli... Deze dingen zijn gewoon niet af te stellen door slechte fabriekssetting. Ik dacht, ah lekker goedkoop 4 tientjes ipv €60 voor een Dellorto. Ik heb me hele dag kapot lopen te frustreren waarom geen enkele sproeier werkt in die rommel. Hij liep zo onregelmatig wat ik ook probeerde, op lucht was waardeloos af te stellen. Blijf gewoon vandaan van Dmp: goedkoop=duurkoop.
Oftewel t enige wat ik kan doen is alsnog een nieuwe carb kopen?
 
Oftewel t enige wat ik kan doen is alsnog een nieuwe carb kopen?
Tsja ik ga jouw hier niet vertellen wat je wel/niet moet kopen, deel wel graag mijn ervaring ;)
De symptomen van valse lucht trekkende Dmp carburateurs die waren mij allang bekend. Bovendien kan een slecht werkende carb rare situaties opleveren. Zo slecht af te stellen en onder het rijden gevaarlijke toestanden. Dmp is vooral goed voor zijn variorollen en misschien een zijstandaard? Voor serieuse dingen als een carburateur weet ik inmiddels daar nóóit meer op te bezuinigen.
 
Back
Top