Minarelli 70cc

Jjs._b

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een aprilia minarelli blok met 70cc. Ik wil deze scooter harder laten lopen (gaat nu 70 ongeveer). Alles is nu standaard van een 50cc. Wat zou ik er op moeten doen om hem harder te laten lopen? Wat voor rollen en wat in de koppeling en wat voor carburateur met sproeier?

Advertisement - register to remove this

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Ok je gaat dus eerst een carburateur aankopen als je niet eens weet welke cilinder je erop wilt zetten..

Plan eerst de cilinder en dan de carburateur.. Anders maak je zo een dubbel koop wat je alleen maar extra zinloos meer geld kost.

Jjs._b

New Member
Ok je gaat dus eerst een carburateur aankopen als je niet eens weet welke cilinder je erop wilt zetten..

Plan eerst de cilinder en dan de carburateur.. Anders maak je zo een dubbel koop wat je alleen maar extra zinloos meer geld kost.
Ik schreef:" ik heb een aprilia minarelli blok MET 70cc". Dus dat betekent dat ik al een 70cc heb, maar alleen alles van een standaard scooter. Maar wat voor carb zou jij me aanbieden??

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Zo gek is het niet hoor!
Welke 70 is best belangrijk, laagtoerige (gietijzer) 70, middeltoerige (gietijzer en/of alu) 70 of hoogtoerige (alu) 70 cilinder.

Carburateur (grotere) en type (race) uitlaat, ook wel terugloper genoemd is eigenlijk het meest efficiënt qua topsnelheid.
Vario en koppeling hebben niet zoveel invloed tenzij men een race-vario monteert. Is niet zozeer de snelheid wat verandert maar het wegtrekken in een normaal RPM is vele malen beter als de standaard vario met een beetje extra snelheid.
Om dit te kunnen bereiken is een goede afstelling van het geheel wel noodzakelijk.

V.w.b. de rollen en de maat sproeier is het een giswerk helaas...,

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Ik schreef:" ik heb een aprilia minarelli blok MET 70cc". Dus dat betekent dat ik al een 70cc heb, maar alleen alles van een standaard scooter. Maar wat voor carb zou jij me aanbieden??
Carburateur bepaal je aan de hand van het type cilinder, en met welke uitlaat je gaat rijden.. Zo heb je rustig lopende 70cc cilinders. Middeltoerige en hoog toerige cilinders.. Elke type cilinder heeft een andere setting nodig..

Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om een 17.5mm op een MHR 70cc te plaatsen, dan rem je op de brandstof af.

Zo is het ook niet nodig om een 24mm op een DR70 te plaatsen met een snelle uitlaat.. (het gaat wel lopen, maar zuipt als de nete.)

Dus ga je een snelle uitlaat monteren dan kan je beter als je voor max gaat een grotere carb kiezen.
Ga je voor een standaard type uitlaat dan heeft een veel grotere carb weinig zin..

Ulinks

New Member
17.5 delorto carb. Grotere sproeier. Polini vario met 5 gr rollen. Yasunu R uitmaakte eronder. Trekveren en drukveer aanpassen. Membraam platen zou ik ook effe aanpassen. Race membraam ofzo. En racevertanding er op gooien doet wonderen. snelheid van 100+ makkelijk haalbaar

Advertisement - register to remove this