Mina MHR Big Bore 80cc versie.

Martinus

Self-Testing=Succes!
Ik hoor overal geruchten...

Poorten te hoog, spoelers moeten zakken, timingen kloppen niet, squish te groot/klein ...

Maar ik zie vaak dat het om de 90cc versie gaat.
Misschien iemand die weet hoe het zit met de 80cc versie?

Want ik ga binnenkort m'n cilinder binnen doen bij een tuner,zijn naam ga ik hier express niet bekend maken omdat hij dat zelf zo wild, omdat anders iedereen hem gaat contacteren om te tunen en hij heeft zo al werk genoeg. Dat begrijpen jullie wel hoop ik.

Maar ik had graag wat informatie gehad, zodat ik al tegen hem kan zeggen wat al goed of slecht is. Omdat de tuner waar ik heen gaan is niet echt een scooter tuner...
En is dus ook niet echt op de hoogte over deze BB 80cc cilinder.
Hij werkt eigenlijk alleen aan super motards en aan crossmotos, zowel 2takt als 4 takt. Maar omdat hij me al lang en heel goed kent wild hij me helpen.
Dus lijkt het me een beetje handig als ik hem al wat informatie kan verschaffen. Met de rest zal hij zelf wel inzicht genoeg hebben en zijn plan er met trekken, hij is de ex mecanieker van Marnic Bervoets, Joël Smets, Stefan Everts, King, en nog enkele bekende internationale motocrossers maar ik denk niet dat jullie die kennen als je niet echt in de motocross wereld zit.
Ik weet nu ook al dat hij me de vraag gaat stellen, waar dat ik graag mijn topvermogen wil hebben, onderin of middensectie of op top...
Nu heb ik al eens wat gekeken op testbank resultaatjes, maar deze zijn allemaal verschillend, sommige geven top vermogen af op 9000 rpm, andere weer 11000 rpm en sommige tussen de 12000 en 14000 rpm.
Alsook in vergelijking met km/u zitten er veel verschillen in, maar de meeste zitten wel tussen de 60 en 100 km/u met hun top vermogen.

De testbank resultaatjes die ik bekeken heb hier op het forum zijn allemaal Speed's/Evo's/2Fast's/... motorblokjes, compleet met de rest van het 'standaard sprint pret spul'.

Dus wat kan ik hier het beste met aanvangen?

Ik zal ook nog even mij motor setup neerzetten, moest het kunnen helpen.
Het zal jullie misschien opvallen dat er enkele rare onderdelen bij zitten, dit is omdat het gaat om een Honda Camino blokje<] .

* JS Tuning 80cc uitlaat
* MHR 80cc Big Bore
* 39.6 mm krukas met 85mm 2Fast4Race drijfstang
* HPI Digitaal 2 curve met Denso W34 blablabla bougie
* VForce3 membraan
* 28mm Keihin pwk inlaat
* MHR2000 over range vario
* MHR2000 over range pouli

De rest van de onderdelen ga ik jullie besparen, daar zijn we hier toch niets mee.

Ik hoop dat er wat handigs uit de bus komt!

Mvg, Maarten
 
Advertisement - register to remove this

Als je tuner zo goed is dan ziet hij snel genoeg wat er niet goed is aan de cilinder.
En als je een uitlaat koopt mag ik aannemen dat je weet waar die zn topvermogen afgeeft.
In het geval van de JS80 pijp tussen de 13 en 14000 rpm als ik me niet vergis.
 
zijn naam ga ik hier express niet bekend maken omdat hij dat zelf zo wild, omdat anders iedereen hem gaat contacteren om te tunen en hij heeft zo al werk genoeg. Dat begrijpen jullie wel hoop ik.

VS.

hij is de ex mecanieker van Marnic Bervoets, Joël Smets, Stefan Everts, King, en nog enkele bekende internationale motocrossers maar ik denk niet dat jullie die kennen als je niet echt in de motocross wereld zit.

Beeeetje tegenstrijdig als je het mij vraagt. :+
 
Beeeetje tegenstrijdig als je het mij vraagt. :+


Bedoel je op het feit dat ik ex mecanieker zeg :) ?
Was bedoeld op ex mecanieker op de GP's eh ;) .
Nu houd hij zich uitsluitend nog bezig met super motard en crossmoto's in zijn eigen werk plaats bij zijn thuis.

Mvg
 
Neen, op het feit dat jij eerst zegt dat je niet wilt zeggen wie je tuner is , maar achteraf wel zegt dat hij de ex-mecanicien is van everts,bervoets enz ..

Maar terug on-topic :)
 
Als je tuner zo goed is dan ziet hij snel genoeg wat er niet goed is aan de cilinder.
En als je een uitlaat koopt mag ik aannemen dat je weet waar die zn topvermogen afgeeft.
In het geval van de JS80 pijp tussen de 13 en 14000 rpm als ik me niet vergis.

Ja, daar twijfel ik niet aan, dat zei ik toch ook :).
Maar khad graag wat informatie gehad zodat ik al wat kan vertellen snap je?
De JS uitlaat zou idem daar zijn topvermogen geven, en toch heb ik resultaten gezien van evo-speed blokjes met yasuni C21 die hun topvermogen op 11500 rpm hadden terwijl deze toch ook tegen de 13000 aan moeten zitten of zit ik hier even fout? Kan ook liggen aan een baggere afstelling ofzo, ik weet ook niet in hoevere er getest is ivm die verslagjes.
Daarom dat ik het even vraag eh<]
Kan nooit geen kwaad lijkt me.

Maar toch al bedankt om te reageren!

Mvg
 
Neen, op het feit dat jij eerst zegt dat je niet wilt zeggen wie je tuner is , maar achteraf wel zegt dat hij de ex-mecanicien is van everts,bervoets enz ..

Maar terug on-topic :)


Hij is niet de enige mecanieker geweest van hun eh <]
Deze kerels hebben er al meerdere versleten :D

Liefst back on topic ja :*
 
Back
Top